Re: Kto zdiagnozuje? ;)

Autor: Krzysztof Wolski (cysio123_at_WYTNIJinteria.pl)
Data: Sun 04 Jan 2004 - 01:22:40 MET

Drwięga Zbigniew wrote:

> Dla jasnosci jeszcze raz: ma być podobno TAK:
> IDE ----------------------
> | |
> dysk40GB nagrywarka
> SLAVE MASTER

No, według tego co ja wiem, to powinno być tak:

IDE ---------------------------
          | |
        MASTER SLAVE

...ale skoro Seagate twierdzi że odwrotnie to może ja rzeczywiście w
błędzie żyję???
Dobra, wiem już. Zalezy od taśmy. Na 80-żyłowej master jest na końcu,
czyli tak jak narysowałeś, na 40-żyłowej bez zaślepki na 28 pinie jest
odwrotnie. Szczegóły na
http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCS-c.html
http://www.unixwiz.net/techtips/ide-cable-select.html

Co do twojego przypadku, to zrób tak:

IDE ----------------------------
          | |
      nagrywarka hdd 40GB
       SLAVE MASTER

Zresztą, w zasadzie to bez róznicy gdzie napędy podłączysz, ważne jak
zworki są ustawione. Jeżeli możesz, podłącz nagrywarkę na oddzielnej
taśmie. Dysk ci muli, bo nie wykorzystuje pełnej prędkości (nagrywarka
wymusza wolniejszy transfer)... U siebie kiedys tez miałem. Jak
przełożyłem CD-ROM na drugi kontroler, to od razu przyspieszył...

--
Pozdrawiam  || ECS K7VZA, Duron 800, 392MB, GeForce 2MX,
Krzychu W.  || Seagate 20GB, LG 52x & 32/10/40x, HP DJ840