Re: Kto zdiagnozuje? ;)

Autor: Green (*cotrzebausun*zdrw_at_gazeta.pl)
Data: Sun 04 Jan 2004 - 00:22:53 MET

W artykule <bp90jo$gt8$1_at_inews.gazeta.pl> Doxent napisal(a):

> grafika na 25% ? jaka ?
> moze pada chlodzenie na niej.
> bylejaka sieciowka - mialem takie przypadki ze momentalnie zwierala zlacze i
> wtedy byl zwis.
> a reszta to dysk, pamieci w ostatecznosci procek w co watpie.
> no i jeszcze moze naped cd-rom blokowac co sie zdarza bardzo sporadycznie
> ale nie wykluczam tego.
> Najlepiej wypiac co sie da (lan,karta tv, fdd , cd, itp itd), zmienic
> kabelki udma i testowac.
> jezeli nic nie pomoze to niestety glownym podejrzanym jest plyta glowna.
> [...]

Mogę ciąg dalszy historii? :)
-płyta poszła do sprzedawcy.
 sprawdzał u siebie, i było dobrze.
 Niezbyt temu wierzyłem,więc pojechała do Serwisu płyt ECS
 Serwis ECS również nie potwierdził usterki.
 (tak a'propos: porządny Sprzedawca,nie?)
-płyta wróciła do mnie.
 zabudowałem ją,(ze sprzetem tym samym)
i po ~trzech godzinach(dwóch?) system w sposób dla siebie
 typowy-zamarzł.
 i potem przez kilka dni -już wielokrotnie.

- miałem inny dysk w sąsiednim kompie(mały 1.2GB)
  ze sprawnym systemem W98SE
- podpiąłem go testowo do mojego "felera"

I PROBLEM ZNIKŁ!

Co może być takiego w moim dysku podstawowym(40GB),Barracuda ATA IV
podzielonym na kilka partycji (Partition Magic'iem) po ok.6-8GB
że jako master _taaaaaak_ blokuje komputer?

Ktos może powie,że to z powodu złego podpięcia.
Bo jest na zworkach jako master,a do taśmy podpięty jako slave
(tzn.od strony złącza IDE jest pierwszy).

IDE ----------------------
            | |
        dysk40GB nagrywarka
         master
  primary z partycją aktywną

Ale...
ten dysk testowy jest ustawiony identycznie(WesternDigital)
też jako primary master i startowy

Dopisuję,że ten 40GB jest TEŻ (teraz) wbudowany do kompa,
ale jako secondary.
A więc jak system startuje _NIE_ z niego, to nie wadzi....
Tylko wtedy,gdy daje partycję active.

--
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848