Re: Takie male pytanko o zmiane procesora

Autor: Piter (spamtrap_at_honda.bt.pl)
Data: Thu 25 Dec 2003 - 22:23:32 MET

Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled_at_tlen.pl> napisał w wiadomości

> Jak gry chodza płynnie to nie zauazysz żadnej. W innych aplikacjach
> zauważysz spory przyrost spowodowany:
> 1)Dużo wyższym taktowaniem
> 2)Większym FSB(200 zamiast 100)

No nie wiem czy np w wordzie zauwazy przyrost wydajnosci :)

A jesli jakis przyrost bedzie to tylo oile plyta nie bedzie miala problemu z
takim FSB a jest duze prawdopodobienstwo ze bedzie miala jesli byla kupowana
w czasach kiedy P4 1.7 bylo jednym ze szczytow mozliwosci :)

> 3)HT(jeżeli pracujesz w wielu aplikacjach mocno korzystajacych z
> procesora lub w jednej aplikacji korzystającej z wielu wątków)
> Różnica będzie dochodzić kilkudziesięciu procent, ale tylko w
> aplikacjach wykorzystujących głównie procesor. W nowszych grach różnica
> bedzie ale na pewno nie będzie ogromna...

Takze i tu moze byc problem z HT bo plyta nie rozpozna procka, dodatkowo
stare plyty nie obslugiwaly HT. Oficjalnie to dopiero 845 PE i tylko dla
3.06 na FSB 533.

Tak wiec kolega powinien sie rozejrzec raczej za jakims P4 na FSB 533, np P4
2.66 GHz no chyba ze ma nowa plyte obslugujaca procki na FSB 800

--
[  GA-8IK1100 & P4 2.6 GHz HT & 2*256 MB DDR 400 GeIL CL2  ]
[   Modecom Impact Silver & Realtek ALC 658 & 4 Speakers   ]