Re: nowy komputer....

Autor: Vykeer (vark_at_o2.pl)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 17:10:27 MET

Użytkownik "Mateusz Kuziora" <mateusz.kuziora@!!!!!acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:bs41r3$mv2$1_at_portraits.wsisiz.edu.pl...
> Czeœć!
>
> Ostatnio spotkała mnie tragedia - w czasie włamania do mieszkania ukradli
mi
> komputer....
>
> Do tej pory miałem Athlona 2500+ na Aususie A7V8X-X, do tego GF4 4800TI,
> dysk 80GB i 512RAM.
>
> I tak się zastanawiam czy warto znów tš samš konfigurację kupić, czy może
> coœ innego? Cena - do +/-3kPLN ( bez monitora itd ). Może jakšœ kartę na
> ATI? Słyszałem że potrafiš one co innego rzucać na TV-OUT a co innego na
> monitor...

Hmmm.. miales dobry sprzec i przyjmij moje wspolczucia ze wzgledu na opisane
wydarzenie.
IMHO:
- w przypadku procesora, spraw sobie jakiegos Bartona, conajmniej 2600+ XP
na FSB333MHz
- co do plyty glownej, to mozesz wybierac sposrod ASUSa lub Gigabyte, jednak
uwazaj na te ostatnie, bo niektore modele nie obsluguja najnowszych
produktow AMD. Plyta powinna miec chipset nForce 2 z obsluga FSB 400 oraz
pamieci DDR 400. Jest to rozwiazanie przyszlosciowe i przyda sie, kiedy
wyjda 200MHz-owe procki AMD. Plyta powinna miec obsluga Dual Channel DDR.
Mimo panujacych opinii to przyspiesza dzialanie kompa. Nie zapomnij, ze w
takim przypadku powinienes sie zaopatrzyc w conajmniej dwa moduly DDR.. np.
2x256MB DDR400 dla 512MB lub 2x512MB DDR400 dla 1GB.
Przy wyborze plyty gl. zwroc uwage, czy ma wbudowana karte dzwiekowa,
najlepiej z obsluga dzwieku AC3
- w zaleznosci od potrzeb wybierz dysk 80 lub 120GB. Jesli nie masz zamiaru
kupic nagrywarki, to rozwaz wybranie dysku o jeszcze wiekszej pojemnosci.
Sam osobiscie polecam produkty Seagate'a oraz Cavar'a. Nie polecam natomiast
dyskow SerialATA. Sa drozsze, a w wydajnosci nie ustepuja dyskom ATA100,
przynajmniej w momencie pisania tego postu.
- co do karty graf., jesli lubisz sobie pograc to minimum jest tutaj GeForce
3. Powinienes jednak zwrocic wieksza uwage na Radeony poczawszy od 9500 Pro
lub GeForce'y od 4 Ti 4600 wzwyz. Wystrzegaj sie kart o pamieci >128MB, bo
wzrost wydajnosci jest znikomy, tylko koszty sie niepotrzebnie zwiekszaja.
Juz bardziej zwracaj uwage na karty o krotkim czasie dostepu do kosci
pamieci.

Pozdrawiam, Vykeer