Re: Kupiłem i prosze o rady jak zmontowac...

Autor: Krzysztof Szatanik (dbl001.usun.dodatki.antyspamowe_at_bo.inaczej.nie.dojdzie.o2.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 00:56:09 MET

In news:brqp0r$ck1$1_at_SunSITE.icm.edu.pl,
Norbert <norbert.kaminski_at_wp.pl> typed:

> Kupilem oczywiscie coolerek, mam paste silikonowa, tylko jak to
> zamontowac by nie ukruszyc rdzenia bo naczytalem sie ze to sie bardzo
> czesto zdarza a szkoda by sie kaska poszla %$#^

    Najlepiej wydaj jeszcze ze 20zł i kup miedzianą nakładkę na procka.
Wydatek raczej niewielki a praktycznie uniemożliwia ukruszenie rdzenia. Sam
wentylator zakładaj delikatnie, nie na siłę. Dokładnie dopasuj i zahacz tą
stroną gdzie nie ma zatrzasku (po tej stronie podstawki do której procesor
jest na krawędzi i prawie nie widać plastiku). Następnie podłuż sobie palce
jednej ręki pod radiator tak aby amortyzowały nacisk (tylko nie wciskaj
całych palców a tylko opuszki) i delikatnie i powoli dopasuj równo radiator
do procka. Na zakończenie najtrudniejsza część czyli zahaczenie zatrzasku.
cały czas mając opuszki pod radiatorem (czasami boli :)) naciskaj zatrzask
tak aby zaskoczył. Często najwygodniej jest użyć płaskiego śrubokręta. Jak
już zaskoczy, to delikatnie powoli wyciągnij opuszki palców. Powinno być
dobrze.

    No i sugerowałbym też jakąś lepszą pastę niż silikon. Wbrew ozorom
różnica w odprowadzaniu ciepła jest całkiem spora.

> Kolega ma obudowe ATX ( wylacza sie sama bez powera ) i zasilacz chyba
> 200W w tym starym komputerze i wlasnie do tej oudowy bede chcial
> wlozyc te nowe podzespoly.
> Na co zwrocic uwage i czy taki zasilacz wystarczy?

    Z tym może być problem, ale przekonasz się jak złożysz i odpalisz...

--
#   Krzysztof Szatanik      dbl001_at_o2.pl        GG: 2236900   #
#     AMD XP 2500+@200Mhz | Asus A7N8X DLX | GF2MX400/64MB    #