Re: laptopy

Autor: T. (cashu_at_wp.pl)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 14:21:58 MET

> Zwracam sie do ludzi, ktorzy uzytkuja laptopy od dluzszego czasu.
Witam!

Jeśli chodzi o komputer to pierwsze i najważniejsze pytanie: do czego ma
służyć?
Jeśli szukasz czegoś do poastawienia na biurko to może być od w zasadzie
dowolnych rozmiarów i wagi. Jednak im częściej będziesz chciał się z nim
przemieszczać - mały rozmiar i mała waga będą coraz mocniej pożądane. Napisz
do czego to ma być laptop a będzie mi łatwiej coś poradzić.

> Przymierzam sie do zakupu uzywanego laptopa. Na co zwrocic uwage
> szczegolnie przy zakupie : gdzie zajrzec, gdzie popukac, co sprawdzic
Ogólnie: na wszystko :)

>Jakie awarie sa najczesciej ulegaja tego typu
> komputery?
Najczęściej psują się HDD (od wstrząsów) oraz baterie licho trzymają.
Zdarzają się też "bad pixele" na matrycach lub przebarwienia. Warto też
zwrócić uwagę na to czy obudowa nie jest popękana.

> Nic chce aby po kilku miesiacach uzywania okazalo sie, ze laptop
> nadaje sie na smietnik.
Polecam unikanie marek mało znanych jak IPC, MAXDATA itp. Polecam też
trzymanie się z dala od znanych i lubianych firm jak np ECS czy Actina. Ceny
zakupu tych laptopów są może i atrakcyjne ale ich jakość jest do nich
adekwatna... (znaczy niska, jak cena).
Należy też unikać jak ognia laptopów na celeronach. Często okazuje się że
ich wydajność jest skandaliczna. Szczególnie jak się chwilę podgrzeją.
Może to wyda się śmieszne ale należy sprawdzić czy notebook ma mobilny
procesor. Część producentów wkłada do laptopów zwykłe desktopowe procesory
(nawet dziś, choć zdarza się to coraz rzadziej). I jeszcze dobra zasada:
zegar procesora _nie_jest_ najważniejszym czynnikiem decydującym o szybkości
komputera.

T.
PS Napisz dokładnie do czego Ci laptop i czego oczekujesz (np duży ekran,
nagrywarka, mała waga itp). Pomocna byłaby też kwota jaką planujesz
przeznaczyć na sprzęt. Wtedy łatwiej zweryfikować czy będziesz w stanie
kupić coś co zaspokoi twoje wymagania.