Re: laptopy

Autor: Strebor (strebor_at_poczta.[bez.tego)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 14:12:11 MET

Użytkownik "ktos" <flowgridWYTNIJTO_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Zwracam sie do ludzi, ktorzy uzytkuja laptopy od dluzszego czasu.
Przymierzam
> sie do zakupu uzywanego laptopa. Na co zwrocic uwage szczegolnie przy
zakupie :
> gdzie zajrzec, gdzie popukac, co sprawdzic :))) Nic chce aby po kilku
> miesiacach uzywania okazalo sie, ze laptop nadaje sie na smietnik. Jakie
awarie
> sa najczesciej ulegaja tego typu komputery?
>
> Dzieki...

Z mojego doświadczenia (jak sie człek poparzy to odrazu mondrzeje)
przedewszystkim ekran sprawdź uwaznie czy nie ma bad pikseli, po drugie
ekran sprawwdź jasność (dobrze jest zaglądnąc do biosu czy sprzedający nie
ustawił juz jasności na high) bo w pomieszczniu ze słabym oświetleniem
bedzie ładni a jak dostaniesz słońce w plecy to nic nie zobaczysz, po
trzecie napędy wsadź różnej jakosci płytki tłoczone wypalane o różnym
kolorze lekko porysowane cdrw i zadaj jakieś sopre kopiowanie odrazu
poznasz czy czasem soczewczka nie jest zużyta w cdromie, hdd dobrze jest
zapuscić skandisk lub jakis inny tester, no i na koniec bateria (i nie idź
na to ze se pan dokupi czasami moze to byc 1/4 ceny kompa a i nie zawsze
mozna znaleźć jak człekowi potrzebna) najleppiej jak te wszystkie testy
bedziesz robił na bateri. Najlepiej zarezerwowac sobie i sprzedawcy ze 3h
(wiecej raczej baterie nie pociagnąc i sprawdzać. A warto by sprawdzić
działanie kazdego klawisza, no o uszkodzeniach obudowy to chyba nie musze
mówić

Pozdro
Sterbor