Stary sprzet - stworzmy muzeum internetowe;

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 13 Dec 2003 - 05:29:56 MET

witam!!!

przeczytalem watek:
news://brcekr$mni$1@nemesis.news.tpi.pl

> Jak będę robił świąteczne porządki, to go odszukam i obfotografuję ;-).
> Nie zapomnę o tobie.

jesli tylko znalazloby sie kawalek przestrzeni dyskowej na jakims
serwerze HTTP, co powiedzielibysnie na male muzeum sprzetu, ze zbiorow
grupowiczow pl.comp.pecet;

mysle glownie o egzotycznych urzadzeniach wewnetrznych; takich ktore
byly produkowane dla odbiorcow indywidualnych; czyli dostepne w handlu;

wygladaloby to tak, ze znajdowalyby sie zdjecia sprzetu; i moze krotki
opis do czego do sluzylo - oczywiscie gdyby ktokolwiek wiedzial;

wiem, ze jest duzo stron internetowych tego typu, ale opisuja one zwykle
sprzet na zasadzie "tu macie zdjecia wszystkich modemow conexant -
poogladaj zdjecia i sprawdz jaki masz modem" albo "jestem kolekcjonerem
sprzetu komputerowego - oto co mam"; czyli albo waska specjalizacja,
albo malo przedmiotow;

a my bysmy umiescili zdjecia sprzetu; takiego, jaki tylko mozemy sobie
wymyslic; jesli ktos np. ma athlona, ktory sie nadzwyczaj dobrze kreci,
to umiescilby pozycje "athlon - dobrze sie kreci" i kilka fotek; na tej
samej zasadzie np. fotki duronow i athlonow z ukruszonymi rogami; fotki
procesorow i286, i386, ...;

po prostu muzeum sprzetu oparte na zdjeciach; wszystko przygotowane
przez grupowiczow pl.comp.pecet; mysle ze wielu z nas pracuje w
serwisach albo ma stycznosc z duza liczba roznych egzemplarzy sprzetu,
wiec muzeum mogloby zawierac wiele roznorodnych okazow;

rowniez np. zdjecia ekranow komputera, pokazujacych tabelke POST,
zaznaczone gdzie szukac numeru ID plyty glownej; po prostu zdjecia tego
wszystkiego, co wymaga obejrzenia, zeby miec pelny obraz sytuacji;

moim zdaniem brakuje takiej strony www, ktoraby zbierala fotki
wszystkiego, co zwiazane ze sprzetem;

co do przestrzeni: mysle ze fotki po max 120kB, jpeg, rozmiar 640x480
lub inny znormalizowany; zalozmy ze zagadnienie /okaz/ ilustrowaloby np.
do czterech fotek; czyli zalozmy 0.5MB max na okaz; w tym wliczone
troche na opis; podejrzewam ze i tak wiekszosc zajmowalaby mniej;
logistycznie moznaby to powiesic na licznych serwerach - na zasadzie
troche tu, troche tam - zeby nie generowac kosztow;

oczywiscie gdyby serwis sie rozwinal /mysle glownie na zasadzie "wejde
zobaczyc jak wyglada komputer od srodka/ - i zaczelyby sie odwiedziny,
jakos by sie przenioslo na cos stabilniejszego;

pozdrawiam;
adas;