Re: bledy kopiowania - jaka przyczyna

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 19:57:05 MET

Użytkownik "Saiko Kila" napisał:

> Moze wystarczy jakis D-Link na Realteku za 40 zl ?

Teraz kupuję tylko najtańsze D-Linki, ew. Minty na kości RTL8139. Od ponad
roku, gdy zakupiłem pierwsze modele pozbywając się części 3Com'ów nie
zanotowałem z nimi żadnych problemów. W dodatku są potwornie szybkie. To
praktycznie nieliczne karty jakie widziałem, na których udaje się uzyskać
niemalże maksimum przepustowości magistrali 100 Mbit, czyli grubo ponad 11
MB/sek. ciągłego, nieprzerwanego transferu. Na nowych 3Com'ach (takich które
jeszcze nie generują błędów) osiągałem w porywach 8 MB/sek.

> Rozumiem, ze taka ilosc bledow jak masz na 3Comach
> powoduje jedynie spadek wydajnosci sieci, czy moze
> tez inne problemy ?

Spadek wydajności, to jedna kwestia. Inna sprawa, to pojawiające się czasami
problemy z zapisem/odczytem danych przez sieć, błędy transmisji, zwisy
komputerów podczas kopiowania przez sieć. Największą jazdę miałem, gdy
zrobiłem archiwizację danych księgowych, a potem okazało się, że wskutek
błędu CRC nie można ich odtworzyć. 3Com to największy badziew z jakim miałem
do czynienia. Żeby było śmiesznie, w domu też mam 3Com'y i nie mam z nimi
problemów. Ale przyniosłem kiedyś do pracy, żeby zobaczyć, co powie mi o
nich "szklana kula", czyli system monitoringu zaszyty w switchu D-Link'a. No
cóż... hmmm... co by tu powiedzieć... załamałem się!

--
Pozdrawiam,
Sniper