Re: bledy kopiowania - jaka przyczyna

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 13:19:29 MET

Użytkownik "Tomek" napisał:

> Gdy kopiuje duże pliki, [...] to gdy sprawdzam sumy
> kontrolne przekopiowanych plików nie zgadzają się.

Spróbuj zainstalować jakiś program do monitoringu S.M.A.R.T.'a. Polecam
szczególnie darmowego HDD Health (http://www.panterasoft.com/). Przyjrzyj
się w nim zakładce Extended Info. Na dole masz szereg ciekawych informacji.
Zwróć uwagę na UltraDMA CRC Error Count, Write Error Rate, itp. Jeżeli
występują tam jakieś błędy, tzn. że masz prawdopodobnie problem z taśmą do
dysku lub nieprawidłowym taktowaniem magistrali PCI. Proponuję wtedy
spróbować przyjrzeć się ustawieniom BIOS'u i/lub postarać się o nową taśmę
sygnałową do dysku.

> plyta ECS K7S5AL Pro SIS735

Nie znam tej płyty, ale znając życie może to ona jest winna. Poszukaj
uaktualnienia BIOS'u. Popatrz, czy masz w BIOS'ie włączony 32-bitowy dostęp
do dysków, Bus Mastering, UDMA, itp.

> dyski caviar 8Mb cachu 7200 40Mb i 80Mb

Właśnie kupiłem Caviara z tej serii i zauważyłem jego bardzo dziwne
zachowanie pod XP (tragiczna wydajność). Zaktualizowałem VIA Hyperion do
wersji 4.49 i problemy zniknęły. Może u ciebie coś to pomoże.

--
Pozdrawiam,
Sniper