Re: Dual Channel

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 13:02:02 MET

Witaj!

> 1) Czy praca w trybie Dual Channel wymaga kupienia dwóch modułów
> pamięci w jednym komplecie, czy też niekoniecznie i można dokonać zakupu
> pojedynczych modułów? Przy okazji odpowiedzi na to pytanie pojawia się
drugi
> problem. Jakimi parametrami powinny charakteryzować się owe moduły
> (identyczność pod względem parametrów pracy, pojemności, timeingów, etc.)?

To nie musi być tzw. "para", ale zaleca się aby były to takie same moduły
(model, producent). Po prostu kupujesz w sklepie 2 sztuki.

> 2) Pamięci jakiej firmy moglibyście polecić z własnej autopsji, albo
> wiedzy, zakładając, że w przyszłości będę chcieć nieco zwiększyć ich
nomilną
> wydajność?

Z autopsji polecam Kingston. Jeśli chcesz podkręcać, kup wyższy zegar, np -
PC400 zamiast PC333

> [...]
mojego
> komputera od podstaw, a oczekiwana wielkość pamięci to 1 Gb. Wiem, że
> platforma systemowa
> oparta będzie na procesorze firmy Intel. Nie wiem jednak, czy mainboard
> będzie dysponował 3 czy tez 4 gniazdami na pamięć. Czy przyszła rozbudowa
> pamięci o jeszcze jeden dodatkowy moduł na płycie z 3-ma gniazdami
> spowoduje, że dotychczasowa praca 2-ch modułow w trybie Dual Channel
> zostanie wyłączona i w związku z czym, aby ustrzec się przed taką
> ewentualnością lepiej poszukać płyty głównej z 4-ma gniazdami na RAM?

Nie wiem jak Intel, ale w przypadku AMD 3-cia kość nie pracuje w dualu (dwie
pierwsze tak). Jest to jednak cechą chipsetu - szukaj odpowiedzi w
specyfikacji chipsetu.

Na resztę zagadnień się nie wypowiadam, bo nie mam pewności. :-)

Pozdrawiam
Tygrysek