Re: Dual Channel

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 10 Dec 2003 - 13:42:44 MET

Użytkownik "Tygrysek" napisał:

> Nie wiem jak Intel, ale w przypadku AMD 3-cia kość nie
> pracuje w dualu (dwie pierwsze tak).

Niezupełnie. Wydaje mi się, że ta informacja to błąd
interpretacji/tłumaczenia dokumentacji do płyt głównych, albo powielania
starych faktów, które uległy zmianie w konstrukcjach nowych płyt głównych.
Niedawno składałem sprzęt na Epoxie 8RDA3I z NForce2 400 Ultra i w manualu
było wyraźnie napisane, że 3. moduł pamięci również pracuje w Dualu.
Niestety, nie mam już tej płyty i dokumentacji do niej (na stronie
producenta *jeszcze* jej nie ma), ale udało mi się ściągnąć manuala do płyty
Epox 8RDA3.

Jest tam coś takiego:
Gniazdo DIMM 1 tworzy Bank 0
Gniazdo DIMM 2 i DIMM 3 tworzą wspólnie Bank 1 (współdzielą go).

Poniżej jest tabelka, z której można wyczytać, że dysponując 2 modułami
pamięci powinno się je obsadzić w gnieździe DIMM 1 i DIMM 2 (albo DIMM 1 i
DIMM 3), dzięki czemu będą pracować w 128-bitowym trybie dual. Jeżeli mamy 3
moduły, to gniazda DIMM 2 i DIMM 3 łączą się w jeden bank (Bank 1) i wpólnie
z Bankiem 0 nadal pracują w trybie dual.

A tutaj parę cytatów:
"For one DIMM memory configuration, the DIMM can be located on either of
DIMM#1 to DIMM#2 in 64-bit mode."

"In two DIMMs memory configuration, the DIMMs can be located on DIMM#2/#3
and DIMM#1 in 128-bit mode."

"In three DIMMs memory configuration, the DIMMs can be located on all DIMM
sockets in 128-bit mode."

--
Pozdrawiam,
Sniper