Dual Channel

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 02:04:26 MET

Hej Pecetowcy!

    Mam zamiar wkrótce zmodernizować swojego leciwego staruszka (czyt.
PC-ta), w związku z czym zmusiło mnie to do ponownego zaintersowania się
branżą komputerową.
1) Czy praca w trybie Dual Channel wymaga kupienia dwóch modułów
pamięci w jednym komplecie, czy też niekoniecznie i można dokonać zakupu
pojedynczych modułów? Przy okazji odpowiedzi na to pytanie pojawia się drugi
problem. Jakimi parametrami powinny charakteryzować się owe moduły
(identyczność pod względem parametrów pracy, pojemności, timeingów, etc.)?

2) Pamięci jakiej firmy moglibyście polecić z własnej autopsji, albo
wiedzy, zakładając, że w przyszłości będę chcieć nieco zwiększyć ich nomilną
wydajność?

3) Docelowo myślę o modernizacji, a własciwie rzecz biorąc budowie mojego
komputera od podstaw, a oczekiwana wielkość pamięci to 1 Gb. Wiem, że
platforma systemowa
oparta będzie na procesorze firmy Intel. Nie wiem jednak, czy mainboard
będzie dysponował 3 czy tez 4 gniazdami na pamięć. Czy przyszła rozbudowa
pamięci o jeszcze jeden dodatkowy moduł na płycie z 3-ma gniazdami
spowoduje, że dotychczasowa praca 2-ch modułow w trybie Dual Channel
zostanie wyłączona i w związku z czym, aby ustrzec się przed taką
ewentualnością lepiej poszukać płyty głównej z 4-ma gniazdami na RAM?

4) Ten pkt jest następstwem 3. Czy działająca już para pamięci 2x512MB na
4-o bankowej płycie gł,
wymaga ode mnie, w przyp. zaisnienia potrzeby kolejnej modernizacji,
dokupienia znowu pary modułów pamięci o takiej samej pojemności i
parametrach, aby zachować funkcjonalność, działającego już z poprzednimi
kośćmi, Dual Channel?

Przeprszam, jesli moje pytania są za nadto lakoniczne, ale cóż mogę począć,
jesli właśnie takie mnie gnębią, a nie chcę później cierpieć z powodu jakieś
nieprzemyślanej do końca decyzji.

Oczekując z niecierpliwością na odpowiedź pozdrawiam bardzo serdecznie,

Przemek