Obniżenie temp. pracy HDD

Autor: Krzysztof Rynkowski (SPAMryniobyd_at_o2.pl)
Data: Sat 27 Dec 2003 - 16:29:22 MET

Dla zainteresowanych - chciałem podzielić się swoim doświadczeniem.
Otóż dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że wysoka temperatura pracy
skraca "życie" elementom mechanicznym i elektronicznym PC,
w tym szczególnie dyskom twardym.
Temp. mojego Seagate w porywach osiągała 55oC (odczyt ze "SMART").
Standardem było grubo ponad 40oC. Aby to zmniejszyć
zainstalowałem dodatkowy wentylator z przodu obudowy - wciągający
powietrze z zewnątrz. Dodatkowo z przodu obudowy zdemontowałem
też klapkę (pokrywkę) zasłaniającą gniazda USB, mikrofonu i głośnika,
umożliwiając w ten sposób swobodny obieg powietrza.
Wynik przerósł moje oczekiwania, w tej chwili temp. dysku ma 30oC
i nie udało mi się przekroczyć 35oC, tj. przeciętny spadek o 20oC.
Moim zdaniem, za 12-15 zł (cena wentylatora) - warto.
Pozdrawiam wszystkich.