Re: Obniżenie temp. pracy HDD

Autor: stefe (stefe_at_wp.pl)
Data: Sun 28 Dec 2003 - 09:27:02 MET

Dnia 2003-12-27 16:29, Użytkownik Krzysztof Rynkowski napisał:

> Dla zainteresowanych - chciałem podzielić się swoim doświadczeniem.
> Otóż dla nikogo nie powinno być tajemnicą, że wysoka temperatura pracy
> skraca "życie" elementom mechanicznym i elektronicznym PC,
> w tym szczególnie dyskom twardym.
> Temp. mojego Seagate w porywach osiągała 55oC (odczyt ze "SMART").
> Standardem było grubo ponad 40oC. Aby to zmniejszyć
> zainstalowałem dodatkowy wentylator z przodu obudowy - wciągający
> powietrze z zewnątrz. [ciach]

stosuje podobne rozwiazanie... ale wentylator umiejscowilem bezposrednio
za dyskami w koszyczku, a powietrze wlatuje przez otwor po stacji
dyskietek (ktorej nie uzywam). temp. dyskow tez w granicach 30 stopni,
najczesciej jeszcze mniej np. 27 stopni.
wentylator nie halasuje zbynio, jest to 80x80, ktory nie kreci sie
bardzo szybko. taki sam wentylator zalozylem na radiator od procesora,
daje lepszy efekt od oryginalnego mniejszego i 2x szybszego wiatraka, a
jest bardzo cichy.. wada jest to, ze przykrecilem go jednym wkretem do
radiatora, ale zamocowalem go jeszcze do wiazki kabli od zasilacza wiec
wszystko jest stabilne.

efekty: cicho i chlodno :-)

--
|  Pozdr. stefe  |  stefe_at_wp.pl  |