Re: Laptopy - technologia Centrino i WiFi

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Sat 27 Dec 2003 - 04:04:18 MET

On Fri, 26 Dec 2003 10:29:04 +0100, "chirs" <hiagaranode_at_wp.pl> wrote:

> Na pierwsze. Centrino to wlasciwie zwykle Pentium 4 M , tylko
>zmodyfikowane "elektrycznie" , ciagnie mniej pradu i zmienia sobie
>dynamicznie taktowanie etc. Co oznacza ze dostosowuje swoja wydajnosc ,
Taaaak? A P4 mobile to nie mial Speed Steep technology?????
Zanim zaczniesz pisac farmazony poczytaj troche o architekturze
Centrino i porownaj sobie z P4.

Modele procesorow pracujace z nizszymi niz stanadrdowe napieciami
zasialania Intel oznacza jako Low Voltage lub Ultra Low Voltage.
Czyli co? Centrino to P4M ULV???? :-)

>niestety nie bedzie tak wydajne jak normalne P 4 M , zwlascza to z wiekszym
>zegarem , na pewno wystarczy natowmiast do wszystkich zastosowan -
Zalezy z o ile wiekszym.

>wykluczajac CAD/3Dstudio gry jak : UT2003 , HL2 itd. Bateria rzeczywiscie
>na Centrino potrafi wytrzymac do 6 godz. ( ale test jest neiwiarygodny , bo
>Intel w Wa-wie pokazywal to co prawda , ale laptop wlasciwie oprocz
>wyswietlania slajdow Power Pointa to nic stresujacego nie robil ).
A kiedy jest wiarygodny? Kidy wlaczysz Prime95? Producenci laptopow na
ogol podaja czas pracy dla centrino w okolicach 5h i w domysle
powinnismy miec ze jest to czas przy niewielkim (srednio liczac)
obciazeniu. (nie wiem czy jest to jakos ustandaryzowane)

GLide