Re: Zgrywanie filmów z kamery analogowej

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Sat 27 Dec 2003 - 03:43:08 MET

On Fri, 26 Dec 2003 01:30:00 +0100, "Brodi" <madmax81_at_interia.pl>
wrote:

>PAL ma około 768x576 przy 50 półklatkach na sekunde , czyli z przeplotem .
>Zgrywając to do kompa usuwasz przeplot przez co redukujesz rozdzielczość o
>połowe . Stąd te 388x288 .
W pionie to ja rozumiem, ale w poziomie to juz przeplotu chyba nie
ma.... Moze sie czepiam.....

>Elektronika w tanich kartach TV do kompa też więcej nie przewiduje .
Przewiduje - te tanie karty czesto sa w stanie te PAL strawic - gorzej
juz z kompresja, ktora musi zajac sie procek.

>Jeśli chcesz więcej to musisz mieć karte HDTV czy jak to się nazywa :-)) bo
>na tyle ise nie znam . Która wyciąga pełen PAL .
A co ma HDTV wspolnego z PALem??????

>Chyba że wyciągniesz z karty TV 768x576 ale wtedy będizesz miał przeplot ,
>a to sie do kompresji nie nadaje bo wyjdzie z tego KASZANA . Przy usuwaniu
>przeplotu stracisz tyle na jakości że lepiej będzie wygladało to 388x288 .
Oj chyba jednak ten temat slabo przerobiles. Polecam jednak poprobowac
zabawy z filtrami typu deinterlace.

>Też się kiedyś bawiłem kamerą . VirtualDubem super się zgrywa obraz w locie
>do DivX5
Ale chyba nie w pelnym PALu? :-)

Powyzsze stweirdzenia maja waznosc o ile nie zamierzamy wynikowego
materialu wysylac na tasme VHS - w takim wypadku 388x288 niewiele
popsuje obraz na tasmie (jesli w ogole popsuje).

Pozdrawiam
GLide