Re: Laptopy - technologia Centrino i WiFi

Autor: chirs (hiagaranode_at_wp.pl)
Data: Fri 26 Dec 2003 - 10:29:04 MET

Uzytkownik "Lukasz Gieron" <Lukasz.Gieron_at_NIESPAMUJ.comarch.pl> napisal w
wiadomosci news:db0nuvsmk1jfhnqpq5cvg55j0vhc9mae1t_at_4ax.com...
> Wlasnie przymierzam sie do kupna laptopa i w zwiazku z tym w mojej
> glowie rodzi sie mnostwo pytan ;) Na czesc z nich nawet google nie zna
> odpowiedzi; moze poratuje mnie ktos z grupowiczow?
>
> Konkretnie chcialbym wiedziec, jak to naprawde jest z wydajnoscia
> procesorow Centrino. Moj wymarzony laptop nie musi byc szczegolnie
> lekki i malopradozerny (a chyba to glowne atuty Centrino) - zalezy mi
> bardziej na mocy obliczeniowej i szybkim dysku. Z tego drugiego juz
> zrezygnowalem (praktycznie nie spotyka sie u nas laptopow z dyskamni
> [...]

    Na pierwsze. Centrino to wlasciwie zwykle Pentium 4 M , tylko
zmodyfikowane "elektrycznie" , ciagnie mniej pradu i zmienia sobie
dynamicznie taktowanie etc. Co oznacza ze dostosowuje swoja wydajnosc ,
niestety nie bedzie tak wydajne jak normalne P 4 M , zwlascza to z wiekszym
zegarem , na pewno wystarczy natowmiast do wszystkich zastosowan -
wykluczajac CAD/3Dstudio gry jak : UT2003 , HL2 itd. Bateria rzeczywiscie
na Centrino potrafi wytrzymac do 6 godz. ( ale test jest neiwiarygodny , bo
Intel w Wa-wie pokazywal to co prawda , ale laptop wlasciwie oprocz
wyswietlania slajdow Power Pointa to nic stresujacego nie robil ).
Podsumowujac - moc wystarczy.
    Na drugie. TAK. Kazdy Centrino ma modul Wi-Fi (czyli WLAN ) najczesciej
standardu 11Mb/22Mb . Tak wi-fi to "prawie" to samo co WLAN ( ogoplne
pojecie wi-fi odnosi sie do roznej komunikacji bezprzewodowej ale... ) .
Prawie zawsze bedzie to ktoras z Intelowskich kart bezprzewodowych.
Zdecydowanie raczej polecalbym Centrino , ale kupujac zwykle P4 M niewiele
pan straci w stosunku do Centrino.