Re: Chlodzenie wodne - kupic czy nie ?

Autor: JZ (jak.z_at_gazeta.pl)
Data: Mon 01 Dec 2003 - 11:18:33 MET

> Chieftec chodzi cicho w porownaniu do Codegenow, przy tym zasilaczu
napewno
> odczuje roznice. Chiefteca wlasciwie nie ma potrzeby wyciszania.

Chiftec czy nie ale zasilacze szumią nawet na Papstach. Być może jest szansa
na ciszę na słabszych modelach zasilacza którym wystarczy 1 wiatrak
puszczony na mniej niż 12 volt. ale osobiście do mojego 450 Wat-owego
wydałem 150 zł na wymianę na Papsty i choć trochę ciszej, to nie na tyle aby
ich nie było słychać.

Sugeruję pewirn experyment dla każdego kto myśli o wyciszeniu komputera na 5
sekund wyciągnąć kabelek od wiatraka w czasie pracy kompa i posłuchać co
najbardziej hałasuje. Tylko uważać aby czegoś nie zewrzeć. Jak ktoś ma
stracha lub drżącą rękę niech kui sobie przedłużacz 3 pinowy w sklepie ze
sprzętem elektrycznych albo niech mu zrobią na poczekaniu za parę zł i po
podłączeniu na wyłączonym PC można dość komfortowo złaczać i rozłączać
wentyl byle nie za długo i najlepiej monitorować temp. w biosie. A
najbezpieczniej to właczyć z odłączonym wentylem gdy jest najzimniejszy i po
10 sekundach od włączenia wyłączyć komp lub właczyć wentyl (tylko w
przypadku zasilaczy bez kontroli obrotów, któe od razu kręcą się na fulla)

Jak będzie ci przeszkadzał hałas w zasilaczu to od niego zacznij wyciszanie,
a dopiero potem zabieraj się za resztę. Choć jak wyciszysz zasilacze to w
zupełności wystarczy ci Arctic z Allegro za 60-70. Mam takiego i nie jest
głośnijszy od Papstów w Zasilaczu.

JZ