Re: Jakie DDR'y do plyty DualChannel?

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_no_spam.cyberion.pl)
Data: Tue 28 Oct 2003 - 14:44:56 MET

Użytkownik wrote:
> Czy ten DualChannel to widac w ogole? Moze dac sobie siana?
> Przyzwoita plyta z DC kosztuje ~400zl, a bez mozna szukac juz za
> ~320... Nie wiem czy w ogole warto sie w to pchac....
>
> Gdzies wyczytalem, ze zaden benchmark nie potrafil zmierzyc korzysci
> z DC...

z tej prostej przyczyny ze efektywna magistrala proca to 64 bity,
a wlasciwie 32bity w trybie dual pumping, a pamieci w trybie
dual to 128 bitow. Jak latwo zauwazyc procesor nigdy nie poda informacji
do pamieci z wykorzystaniem jej pelnej przepustowosci.

Co za tym idzie zysk z trybu Dual DDR jest znikomy, przynajmniej
dla platformy AMD.

> Zadnego hardkorowego overclockingu, zadnego grania 3D.
> Tylko aplikacje biurowe, net, przegrywanie plytek CD i DVD, moze
> czasem puszczenie divixa, i chyba zrobienie z kompa cyfrowego
> magnetowidu (po dokupieniu karty TV).
> Potrzebny mi ten DC?

wobec tego mozesz go sobie spokojnie odpuscic.

> Szymon

Przemek.