Re: LCD 17" jaki??

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Mon 27 Oct 2003 - 14:52:22 MET

"Slawomir Marczynski" <slawek_at_ps.pl> wrote in message
> Obraz... realnie ostry jak zyleta. I tylko tyle. Reszte
> potrafia monitory CRT znacznie lepiej.

Jeszcze geometria, ilość zajmowanego miejsca na biurku
i pobór energii - to są niezaprzeczalne zalety monitora LCD.
A co do wpływu na wzrok - czytałem niedawno wypowiedź
pewnego okulisty (dla zainteresowanych mogę odszukać
i podać źródło). Dlaczego praca przy monitorze szkodzi
na wzrok? - Dlatego że patrzymy bardzo długo na coś, co jest
w stałej odległości, więc mięśnie odpowiedzialne za
akomodację oka nie pracują, przez co działają coraz
gorzej.
A jeśli tak, to nie ma żadnego znaczenia, czy to jest
LCD, CRT czy książka...

Pozdrawiam,
Artur