Re: LCD 17" jaki??

Autor: Jo Joro (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 23 Oct 2003 - 09:31:35 MET DST

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 22 paź 2003 o 22:01 GMT
skoro Mateusz Grzesiak napisal(a):
> Witam!

> 1. Czy moglibyscie polecic jakis dobry monitor LCD 17"? Ma sluzyc do
> ogladania filmow, czasem do grania + praca "studencka" (gg? ;-) )
> Rodzice kolezanki uparli sie, ze zdrowe oczy sa najwazniejsze i z tym
> haslem na ustach sa gotowi wydac (prawie) kazda ilosc pieniedzy.. a ja sie
> na lcd-kach nie znam..

Oglądałem wiele monitorów LCD (przez pół roku planowałem zakup). Kupiłem
Acer 1731 i nie załuję. Lokalny sklep sprowadził go dla mnie na
zamówienie i śmieszne jest to, że sprzedawca kupił ten sam model dla
siebie do domu :) Twierdzi też że w ciągu miesiąca dzieki mnie sprzedał
tego 6 sztuk.
Oglądałem też monitory NEC, Belinea, Samsung, LG, MAG, AOC.

Generalnie parametry są zbliżone i moim zdaniem należy zwracać uwagę na
to aby:

1. nie kupować AOC i MAG. Może są użytkownicy którym wystarczają te
monitorki, ale ja wyraźnie widziałem smużenie. Nie twierdzę, że jest tak
we wszystkich modelach oczywiście. No i MAG ma potworną, grubą ramkę jak
w starych 15 letnich CRT.

2. Moim zdaniem warto brać tylko modele z 20ms matrycą. W 90% przypadków
16ms jest lekko oszukane, a 25 ms to (jak dla mnie) trochę za dużo.

3. Zwróć uwagę na przeskalowanie obrazu do niższych rozdzielczości. Czy
nie są rozmyte czcionki. To jest najważniejsze, jeśli masz zamiar
popracować trochę w DOS, czy linux commandline. Np. Belinea robi to
fatalnie! Czcionki w DOS były tak rozmyte, że nie dało się tego czytać!
Acer jest perfekcyjny, NEC prawie.

4. Istotne są też kąty widzenia. IMHO NEC i Belinea tutaj rządzą. Acer
ma IMHO trochę małe kąty góra/dół.
5. Byłoby super gdyby LCD miał DVI, wtedy odpada kalibrowanie obrazu. I
nie bedzie później narzekania, że dałem >2k PLN za monitor, a nie mogę
go wyregulować poprawnie :)

Pozdrawiam
        Arek