Re: Widzieliscie 'Usterke' na TVN?

Autor: Egon Olsen (_at_tnmrgn.cy)
Data: Tue 07 Oct 2003 - 20:17:26 MET DST

Dnia 07-10-2003, 'Szymon Wróblewski' w wiadomości
<blt205$jmk$1_at_atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> I tutaj tkwi potega telewizji :)) Fachowcy w sumie siedzieli tam ladnych
> kilka godzin
> a program trwal paredziesiat minut z reklamami. Mogli powycinac z tone
> aby im tylko pasowalo. Nie wiadomo o czym rozmawiali w miedzyczasie. Nie
> wyobrazam sobie goscia ktoremu nie wychodzi, a sie nie pyta o szczegoly

Otóż to! Wszystkie tego typu programy kręcone są tendencyjnie i "pod
publikę". W końcu czego się nie robi dla "oglądalności". Nic tak nie
poprawia oglądalności jak to, że z kogoś robi się wała przed kamerami
(no może poza seksem i przemocą :-). Czy ktoś oglądałby program, w
którym kompetentny fachowiec przychodzi i metodycznie załatwia sprawę?
Nie! Więc kręci się "Usterkę" powiedzmy z 50 fachowcami, a potem
wybiera się 2-3 największych patałachów (bo reszta np. poradziła sobie
szybko i bez zarzutu co jest przecież mocno niemedialne). Do tego
odpowiedni tendencyjny montaż, odpowiednio mocny komentarz i sruu... -
mamy mocno "fabularyzowany dokument" nie mający nic wspólnego z
rzeczywistością (ale jak się go ogląda!)
Socjotechnikę seriali TVN poznałem dzięki znajomej, która załapała się
do którejś edycji "Prawa jazdy". W zamian za sfinansowanie kursu
musiała podpisać zobowiązanie, że nie uczyła się jazdy i nie będzie
się uczyć do czasu kręcenia ujęć. Oczywiście ujęcia kręcono na 2
pierwszych godzinach jazd (bo potem już "za dobrze" im szło) rzucając
od razu kursantów na "głęboką wodę" (żeby było ciekawie i śmiesznie
ha, ha, ha!). Potem brano z tego co idiotyczniejsze kąski i to tylko z
osobami najsłabiej sobie radzącymi (w umowie było zastrzeżenie, że nie
każdy będzie "na antenie"). Jak to wyglądało każdy widział - wrażenie
takie samo jak w "Usterce" - kursanci i fachowcy to kompletne tłumoki.
W ten sposób prawie z każdego można zrobić wała przy odpowiedniej
reżyserii.
Sorki za przydługawy tekst lekko OT.

--
Pozdrawiam