Re: Jeszcze pytanie o LCD

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 30 Oct 2003 - 01:41:29 MET

Lech wrote:

> Planuję w najbliższym czasie zakup monitora LCD. Z przyczyn obiektywnych
> muszę wybrać model z góry, nie testując go w sklepie. Widzę z lektury
> archiwum, że trudno o jednoznaczne odpowiedzi - ale spróbuję ;-)

jedyna mozliwosc, jaka przychodzi mi na mysl, to ze zlecasz komus
kradziez; chociazby po to, zeby sobie zaoszczedzic bieganiny, sproboj
odebrac monitor chociazby przez znajomego; akurat w przypadku monitora,
odbior na wlasne oczy, to jest podstawowa kwestia;

> 2. Czy często zdarza się, że przeskalowywanie obrazu, zmiana rozdzielczości
> zwiększa nieostrość?

monitor LCD ma siatke pikseli, ktora ma rozmiary odpowiadajace swojej
"optymalnej rozdzielczosci"; no mozna tak powiedzmy napisac; czyli
sproboj np. na prostokacie 6 na 4 punkty wyswietlic obraz majacy 3 na 2
punkty wymiary?? czyli mniej wiecej to, co taki monitor robi jak zamiast
1024x768 ogladasz na nim obraz 800x600; a teraz sproboj na tych 6x4
wyswietlic obrazek 7x5;

> 3. Czy są już w cenie 1500 PLN modele ze złączem DVI? Były głosy, że złącze
> cyfrowe daje, oczywiście, ostrzejszy obraz, ale nie jest to tak dramatyczna
> różnica na niekorzyść analogowego. Podejrzewam, że tańsze modele DVI mogą
> oszczędzać na czymś innym, więc może lepiej analogowe?

eee - ja wiem; z tym zlaczem to jest jakies maniakalne gadanie; jesli
mialbys znacznie doplacac do tego cyfrowego - to IMHO nie ma sensu;
szczegolnie ze duzo nie wymagasz od tego monitora;

adas;