Jeszcze pytanie o LCD

Autor: Lech (bilbek_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 18:45:10 MET

Witam,

Planuję w najbliższym czasie zakup monitora LCD. Z przyczyn obiektywnych
muszę wybrać model z góry, nie testując go w sklepie. Widzę z lektury
archiwum, że trudno o jednoznaczne odpowiedzi - ale spróbuję ;-)

Moje "warunki brzegowe": 15 cali w cenie do 1500 PLN
Monitor będzie do zastosowań domowych, sporo pracy z tekstem (czytanie z
ekranu), filmy, czasem gra, multimedia, internet.
Skłaniam się ku modelom iiyama, ale tak naprawdę to nie mam pewności. Gdyby
ktoś mógł podpowiedzieć z własnych doświadczeń, ucieszę się.

Mam jeszcze kilka pytań do osób, które miały do czynienia z różnymi modelami
i mogą coś praktycznie podpowiedzieć.

1. Co sądzicie o głośnikach wbudowanych w monitor? Wiem, że trudno od nich
wiele wymagać, ale jeśli dźwięk jest w miarę ładny, to dla mnie jest to
spora zaleta. Przez ładny dźwięk rozumiem... no, wiadomo, to są zwykle
2x2W - czy da się bez zmęczenia słuchać tego, co wydają.

2. Czy często zdarza się, że przeskalowywanie obrazu, zmiana rozdzielczości
zwiększa nieostrość?

3. Czy są już w cenie 1500 PLN modele ze złączem DVI? Były głosy, że złącze
cyfrowe daje, oczywiście, ostrzejszy obraz, ale nie jest to tak dramatyczna
różnica na niekorzyść analogowego. Podejrzewam, że tańsze modele DVI mogą
oszczędzać na czymś innym, więc może lepiej analogowe?

Pozdrawiam
Lech

--
Zagraj w to jeszcze raz - w gry stare jak świat
http://www.idn.org.pl/users/lesz/legend