Re: Zasilacz Chieftec - czy taki dobry?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 13:11:47 MET DST

Artur Czeczko dnia 2003-10-03 stwierdził(-a):

> Cześć,
> trafiłem na test zasilaczy na benchmark.pl
> http://benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003/strona-1.html
> Znajduje się tam m.in. test napięć
> http://benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003/strona-9.html
> Zdziwiło mnie, że właśnie zasilacze Chieftec najbardziej się
> zbliżyły do dopuszczalnej granicy napięcia dla 3,3V.
> W artykule błędnie przyjęto tolerancję 5% dla tego napięcia,
> powinno być 4%. Zatem Chiefteki są już na samej granicy.
> Czyżby one nie były aż takie dobre, jak się powszechnie
> uważa? Dlaczego dowiaduję się o tym dopiero po zakupie
> [...]

Daruj sobie ten test. Żeby sprawdzić co naprawde potrafi zasilacz
trzeba by było go bardziej obciążyć. Napięcia na wszystkich zasilaczach
były w normie wiec można by wyciągnąć wniosek, że Codegen to bardzo
dobry zasilacz. Mimo wszystko jeszcze liczą sie zabezpieczenia przez
przepięciami, przegrzaniem itp. Wystarczy porównać ciężar. Chiefteki sa
dużo cięższe bo posiadają filtry, zabezpieczenia itd.
Na te w tańszych zasilaczach nie ma co liczyć. Jeżeli chcesz naprawde
chcesz zobaczyć jakie możliwości mają zasilacze to poczytaj sobie testy
na zachodnich stonach. Tam komputery testowe sa w stanie odpowiednio
obciążyć zasilacz.
Piszesz tak jakbyś nie był zadowolony ze swojego zasilacza. Masz jakieś
problemy z nim? Bo rzadko słysze o zepsuciu sie chiefteka, a nawet jak
sie zepsuje to nie weźmie ze sobą połowy sprzętu. A o żniwach Codegenów
i tym podobnych słyszałem nie raz.

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled%wp.pl   GG:503647
# Athlon XP 1700+ @ 2125MHz/1,5v  Asus A7V8X-X  Kingston 256Mb PC2700