Czy ten dysk jest uszkodzony?

Autor: BoloBajerolo (tmaciag_at_willow.iie.uz.zgora.pl)
Data: Sat 27 Sep 2003 - 19:52:31 MET DST

Czołem!
Posiadam hdd Seagate Barracuda 7200.7 model ST3120026A (120 GB 8MB cache) Zastanawiają mnie pewne dźwięki dobiegające od dysku. Jeśli dysk przez jakiś czas (około 2 minut) nie ma żadnych zadań (nic nie czyta/pisze) to... zaczyna jakoś brzęczeć, wydaje taki ciągły odgłos przez jakieś 10 sekund i przestaje na minutę, dwie. I potem znowu cykl się powtarza. Na pewno nie powoduje tego żadna aplikacja w systemie (win98se), wirusów też nie stwierdziłem. Dysk zachowuje się tak od nowości. Nie był poddawany żadnym urazom mechanicznym. I teraz pytania:
1.Czy muszę się poważnie obawiać o dane na tym dysku?
2.Jaki byście polecili program monitorujący parametry dysków? Znalazłem Active SMART, ale on nie jest darmowy, a cracków wolałbym nie zapodawać.
Prosiłbym o opinie/wypowiedzi posiadaczy takich samych dysków.
Dzięki.