Re: Czy ten dysk jest uszkodzony?

Autor: gardziej (gardziejewski_at_tlen.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 21:51:19 MET DST

dyski te poprawiaja zapisane dane, gdy te traca namagnesowanie :)

Użytkownik "BoloBajerolo" <tmaciag_at_willow.iie.uz.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:bl4j40$il9$1_at_absinth.dialog.net.pl...
Czołem!
Posiadam hdd Seagate Barracuda 7200.7 model ST3120026A (120 GB 8MB cache)
Zastanawiają mnie pewne dźwięki dobiegające od dysku. Jeśli dysk przez jakiś
czas (około 2 minut) nie ma żadnych zadań (nic nie czyta/pisze) to...
zaczyna jakoś brzęczeć, wydaje taki ciągły odgłos przez jakieś 10 sekund i
przestaje na minutę, dwie. I potem znowu cykl się powtarza. Na pewno nie
powoduje tego żadna aplikacja w systemie (win98se), wirusów też nie
stwierdziłem. Dysk zachowuje się tak od nowości. Nie był poddawany żadnym
urazom mechanicznym. I teraz pytania:
1.Czy muszę się poważnie obawiać o dane na tym dysku?
2.Jaki byście polecili program monitorujący parametry dysków? Znalazłem
Active SMART, ale on nie jest darmowy, a cracków wolałbym nie zapodawać.
Prosiłbym o opinie/wypowiedzi posiadaczy takich samych dysków.
Dzięki.