Re: problem ze zgrywaniem audio z cd

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 17:35:58 MET DST

"Sniper" <sniper10000_at_NOSPAMpoczta.onet.pl> Odpowiedz na

> OK, niech ci będzie:
> - kodowanie przy użyciu Frauenhoffera lub Lame'a (w ostateczności)

Frauenhoffera jest kiepski. Problemy z trybami joint stereo. Nie umywa się do
lame.

> - VBR, min. 192, max. 320 kbps, stereo

Więcej niż 320 sie nie da;-)

> - wyłączona jakakolwiek wstępna filtracja przed kodowaniem

To błąd. Odpowiednio dobrane filtry ratują bardzo kompresje mp3.

> - optymalizacja kodowania: quality; q0.

A Joint Stereo to pies?;-)

> To w zupełności wystarczy, żeby nie dało się odróżnić takiego pliku od
> oryginalnego audio.

> Gotowe presety zostawiam "znawcom", żeby mogli pisać o kiepskiej jakości
> plików MP3 :)

Się nie znasz. I to bardzo. --alt preset to max co można wycisnąć z mp3.
Poczytaj sobie trochę o tym na stronie lame.

> Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież to zupełnie inne formaty
> kodowania. Tego nie ma co porównywać, bo to bez sensu. MP3 i MPC są

Jak nie można?

> kompresją stratną, opartą na zupełnie innych algorytmach i takie

Algorytmy są nieistotne liczy się efekt. A ten przy mpc zawsze będzie
lepszy(przy bps powyżej 170kbps).

> rozważania można porównać do: co będzie lepsze: TIFF, czy JPEG?

Głupie pytanie. Oczywiście że tiff. Tiff oferuje kompresje bezstratną...
Chcesz porównywać mp3 z ape?;-)

> Widzisz, ja również znam takich, którzy rozróżniają q10 zakodowane w
> MPC.

Ta... Siła autosugestii.

> Znam również audiofili, którzy słyszą różnicę w MP3 zakodowanym do
> 224 kbps z dobrymi nastawami.

A to wcale nie trudne. Jeżeli te mp3 jest w zwykłym stereo, to nie jest
trudno wychwycić różnicę. 112kbps na kanał to bida aż piszczy...

> A testy robię na potwornie wybrednym
> sprzęcie studyjnym (potrzebujesz szczegółów?), więc o oszustwie
> odsłuchowym mowy nie ma. Jedno jest pewne: wszyscy, którzy twierdzą, że
> MP3 jest gorsze od MPC po prostu ulegli pokusie nowości i chyba nie do
> końca słyszeli brzmienie obu kompresji w realnym porównaniu. Na koniec

Ja nie patrze na samo brzmienie. Biorę różwnież pod uwagę fakt że mpc ma
większe mozliwości. I mniej zajmuje na dysku. Mając do wyboru lepsze, wezme
te lepsze. Mp3 zostawiam fanom multimedialnych telefonów Simense SL45;-)))
(pamiętna dyskusja z alt.pl.mp3;-))))

> jedno zdanie: MP3 już dawno opanowało profesjonalny rynek audio i raczej
> prędko z niego nie zniknie.

No cóż, to niestety fakt. Potwierdza teze że wygrawa nie najlepsze, a
najpopularniejsze.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488 adramel_at_adramel.neostrada.pl
http://adramel.neostrada.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.