duzy problem

Autor: Wojtek Urban (urbanwojtek_at_wp.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 17:37:00 MET DST

Witam,

Coz, sytuacje mam podbramkowa. Wyglada to tak:

1) mam laptopa Toshibe,
2) pierwotnie mialem tam zainstalowany Windows XP Home Edition,
3) Chcialem zmienic system na Win98,
4) W WinXP utworzylem dyskietke startowa (aby mozna bylo uruchomic MS-DOS-a,
5) W ustawieniach w panelu sterowania odnalazlem cos na wzor BIOS-a dla tej
plyty glownej, na ktorej stoi ten laptop,
6) tu chyba zrobilem najwiekszy blad: zalaczylem w ustawieniach boot system,
aby przy uruchomieniu kompa najpierw zalaczala sie dyskietka (FDD),
7) po restarcie, przy wlozonej dyskietce startowej uruchamia mi sie windows
millenium (to znaczy cos takiego jest napisane na ekranie tak jakby w trybie
ms-dos,
8) niestety nie mozna w tym trybie uruchomic dysku D:\ czyli u mnie CD-ROMU,
polecenie d: nie dziala,
9) Utworzylem wiec ze swojego drugiego kompa, ktory jest pod WIN98 dysk
startowy.
10) w laptopie po restarcie mam mozliwosc z tej dyskietki uruchomic kompa w
trybie z CD-ROM-em,
11) niestety gdy wloze do stacji CD z WIN98 i wpisze Setup, na ekranie
pojawia sie komunikat, ze potrzebna jest partycja rozruchowa MS-DOS poniewaz
dysk twardy nie jest postaci FAT32, tylko NTFS.

Zupelnie nie wiem co dalej zrobic. Najlepiej wrocilbym do WIN XP, tylko ze
teraz to jest niemozliwe, poniewaz polecenie win z dyskietki startowej (tej
utworzonej w WIN XP) nie dziala. Poza tym nie potrafie w tym laptopie
wlaczyc BIOS-a bedac w MS-DOS-e. Przy restarcie klawisz DEL nic nie daje.

Jesli ktos ma jakis pomysl, jak to wszystko naprawic, wyslijcie maila na
adres: urbanwojtek_at_wp.pl

Z gory dzieki, pozdrawiam,

Wojtek