Mam problem z DMA na P3V-4X

Autor: Agent CIA (agent.cia_at_wp.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 16:32:00 MET DST

Mam płytę główną Asus P3V-4X z chipsetem Via Apollo Pro 133A. Mój system to
Windows XP English (instalowanym z instalki z zintegrowanym SP1). Mam dwa
dyski: jeden ATA/100, drugi ATA/133. Niestety pod XP, gdy ustawione jest na
DMA to jest w obu przypadkach: Ultra DMA Mode 4, a powinno być odpowiednio
Mode 5 i Mode 6. Nic nie daje instalowanie najnowszego VIA Hyperion 4 in 1
(po zainstalowaniu nawet wersja standardowego sterownika się nie
zmienia!!!!!!, tak jakby sterowniki nie były w ogóle instalowane. Próbowałem
więc WinRAR-em rozwalić oryginalnego exeka ściagniętego i wtedy powstał
katalog IDE WinXP między innymi z plikami inf. Wtedy ręcznie go
zainstalowałem, sterownik załapał i się zmienił, ale nadal nie wychwytuje
wyższego DMA). Czemu?? Jak zmusić system do instalacji tych sterowników oraz
jak odblokować DMA Mode 5 i 6??