Re: Zasilacze Deer

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 21 Sep 2003 - 19:23:33 MET DST

Hi,

Santana wrote:

> Ten Deer za 115 PLN to właśnie 400W i podobno bardzo cichy co też oczywiście
> nie jest bez znaczenia. Najtańszego Chieftec'a znalazłem na www.chieftec.pl
> za 199+koszty przesyłki co daje różnice około 100 PLN i do tego zasilacz
> teoretycznie słabszy o 40W

Po pierwsze: właśnie tylko teoretycznie słabszy :)

Po drugie: nie kupuj na WWW, bo tam masz wersję "pudełkową"
z dwoma wiatrakami, o ile się nie mylę. W sklepie dostajesz
zasilacz w wersji OEM (z jednym wentylatorem) w woreczku,
i dlatego kosztuje od 170 do 190 zł brutto (i bez przesyłki).

Po trzecie: inwestujesz setki złotych w procesor i grafikę,
a chcesz oszczędzić 100 zł na zasilaczu? Odpuść sobie 100 MHz
procesora albo wręcz zmień tylko grafikę zostawiając procesor,
a raczej zainwestuj w stabilną pracę komputera. Oczywiście,
jest duża szansa, że ten Deer 400 W będzie pracował bez
problemów, ale mimo to zawsze polecam przede wszystkim inwes-
tować w zasilacz, potem w płytę główną, a potem dopiero
w pozostałe komponenty komputera.

Po czwarte: możesz też poszukać zasilaczy Sirteca lub
Enlighta, to często te same zasilacze dokładnie, a ceny
mogą się różnić.

> Jeśli możesz i masz takową wiedze napisz jak wygląda sprawa z głośnością
> zasilaczy różnych marek. Zapomniałem o to zapytać na wstępie, a jest to dla
> mnie bardzo ważne gdyż często pracuje w nocy kiedy wszelkie zbyt głośne
> dźwięki stają się szczególnie uciążliwe.

Chieftec 360 W jednowentylatorowy nie wyróżnia się tu ani na
plus, ani na minus. Po prostu troszkę szumi -- im cieplejszy,
tym bardziej. Nie hałasuje przesadnie, nie jest też bezgłośny.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |