Re: Płyta dla stacji graficznej

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Fri 19 Sep 2003 - 17:30:29 MET DST

Jacek napisał/a...

> A czy to jest dowód na to że są złe? Są złe dla Ciebie ale dla ludzi
> pracujących przy składaniu tekstów (DTP) czy w obróbce grafiki jest moze być
> inaczej.

 Zarzuciłeś mi brak znajomości praktyki w DTP. Faktycznie, nigdy się
 tym nie zajmowałem. Uważam jednak, że do konkretnych zastosowań są
 konkretne rozwiązania. Rozwiązaniem dla systemów domowych jest
 Celeron i P4 + i845 albo Athlon + KT600/nF2/746FX. Jedno jest lepsze,
 drugie gorsze. Ale są to rozwiązania przeznaczone dla rynku domowego
 lub biurowego, na potrzeby tego rynku skrojone i zaprojektowane.
 Rozwiązania dla rynku profesjonalnego póki co oferuje tylko Intel (P4
 lub Xeon + i875 lub jakiś Supermicro). Te rozwiązania są również
 projektowane na potrzeby konkretnego rynku, dokładnie przetestowane,
 zapewne poddane większym rygorom technologicznym i wyposażone w
 szerszy margines bezpieczeństwa.

> Jeśli nie jadam trufli bo mi nie smakują. Nie smakują bo próbowałem, dla
> mnie są złe. Ale dla mojej żony są pyszne bo spełniają określone funkcje
> smakowe.

 Zły przykład. Trufle to kwestia gustu.
 Ja bym dał inny. Zakładam firmę przeprowadzkową. Jaki kupić samochód?
 Duży Van albo kombi będzie tańsze niż ciężarówka. Czy to znaczy że
 mam kupić kombi? Nie, ponieważ zostało zbudowane do zupełnie innych
 zadań.

> Pracuję na p3_at_933 i w głowę zachodzę co sobie sprawić za pół roku, rok. Ale
> ponieważ mam szacunek dla swoich pieniędzy i swojej pracy a w konsekwencji
> dla swojego czasu to z miejsca wylatują pozycje typu P4 3 Ghz HT i coś tam
> jeszcze. Nie dlatego, że mnie niestać bo stać, tylko za dużo, dużo mniejsze
> pieniądze mam coś innego co spełania te same założenia.

 A stać Cię na nieplanowane przerwy w pracy? Stać Cię na kilka dni
 poświęcone zoptymalizowaniu działania podkręconego komputera? Jeśli
 tak - to droga wolna.

> Czy sam nie jesteś zamknięty na wiedzę i płynące z tego faktu mozliwości
> poznawcze?

 Wiesz, wszystkie pecety które złożyłem przez ostatnie trzy lata były
 wyposażone w procesory AMD. Z tym tylko zastrzeżeniem, że były to
 komputery przeznaczone do zastosowań domowych. Nie jestem uprzedzony
 do rozwiązań AMD. Zwracam tylko uwagę, że w segmencie profesjonalnym
 ta firma ma naprawdę niewiele do zaoferowania (póki co).

--
Michał Młynarczyk / faq_at_telefon.gsm.pl