Re: LCD 15" do 1300zł - czy to ma sens ?

Autor: sg (alkor-si_at_NOSPAM.wp.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 15:57:54 MET DST

Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <fvfalse_at_hakerzy.zmroku> napisał w wiadomości
> Pracuję wiele godzin, często nocą, głównie z tekstem. Zdarza mi się jednak
> grać w samochodówki, oglądać TV oraz filmy. Mam dość krzywych, piszczących i
> niszczących wzrok monitorów CRT, brakuje mi też miejsca na biurku na takiego
> kolosa. Problem w tym że 1300zł jest nie do przeskoczenia. Czy w tej cenie
> istnieje dla mnie sensowne rozwiązanie ?

Chyba nie ma sensu kupować _najtańszego_ LCD. I nie jestem pewien czy nie męczy
mniej wzroku przy stosunkowo niskim kontraście.

> Decydować się na LCD (wtedy proszę o poradę który model wybrać) czy kupić
> Samsunga 17" 757DFX ? Mam kartę ati radeon 9100.

Polecam 757DFX (720-800 złotych, 770 w Komputroniku). Bardzo dobry monitor.
Do Worda (1024x768/100Hz, 1280x1024/85Hz), do filmów (Highlight zone) i do
gierek nadaje się spoko.

Można też spróbować nowy model 757NF (taka sama elektronika jak w 757DFX tylko
kineskop Mitsubishi Diamondtron NF taki jak w monitorach NEC). Powinien
kosztować
gdzieś 850-950 złotych. Nie widziałem jeszcze w sklepach ale są już w hurtowni
(Action - 850 brutto) więc pewnie na giełdzie można już dostać.
I raczej daruj sobie model MB.

Można też w tej cenie kupić 959NF ale trzeba jeszcze mieć go gdzie postawić :)

--
Pozdrawiam,                         "It doesn't think. It doesn't feel.
Sławek                                         It doesn't laugh or cry.