Re: K³opoty z AverMedia...

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 19:54:06 MET DST

kajcol wrote:

> [...]
> jest stereo. Wogóle system j± widzi jako kartê okrojon± czyli np. TVPhone98
> lub co¶ takiego. Kiedy jeszcze by³a na gwarancji zanios³em j± do sklepu,
> ¿eby j± zareklamowaæ. Powiedzieli mi, ¿e w jaki¶ sposób przeprogramowa³em
> chipa karty i dlatego te funkcje s± nieaktywne. Zapyta³em jak ja to mog³em
> zrobiæ, skoro siê na tym nie znam? Oni mi odpowiedzieli, ¿e jest to nawet
> mo¿liwe oprgramowaniem, które jest do³±czone razem z kart±. Ale naprawiæ nie
> potrafili.
>
> Czy istnieje do tej karty co¶ w rodzaju biosu, który móg³bym zmieniæ, ¿eby

Nie biosu, ale rzeczywi¶cie jest softwarowy programator EEPROMu i mo¿e
byæ gdzie¶ ukryty na p³ytce z driverami. ¯eby go zastosowaæ, musisz
odczytaæ symbol wybity na twojej karcie (du¿e czarne litery) - program
pyta o ten symbol przed przeprogramowaniem eepromu. Ja jednak radzê
poszukaæ najpierw tego samego programu na stronie avera - mo¿e byæ
nowsza wersja. Nazywa siê eefix.exe (czy jako¶ tak). Zdarza³y siê Avery
ze ¼le zaprogramowanymi epromami i tylko w ich przypadku nale¿a³o ten
programik zastosowaæ.

Odwrotn± funkcjê pe³ni eechk.exe (lub eechk2k.exe) - naczytuje dane z
epromu i zapisuje do pliku aver(co¶tam).ini.

Jeszcze inna mo¿liwo¶æ - skoro twierdzisz, ¿e nic nie przeprogamowywa³e¶
- to zapewne po prostu zainstalowa³e¶ w pewnym momencie nie te stery, co
trzeba. Je¶li zrobi³e¶ to raz, nie da siê sytuacji naprawiæ powtórn±
reinstalacj± sterów, ale trzeba najpierw wyrzuciæ wszelkie ¶lady po
starych. Do tego jest równie¿ programik na stronach avermedii, a jak
chcesz robiæ to rêcznie, to najpierw usuñ urz±dzenia z managera urz±dzeñ
Windows, potem rêcznie usuñ wszelkie aver(co¶tam).inf z katalogu
/windows/inf/ oraz /windows/inf/other, a tak¿e bt(co¶tam).inf. Potem
usuñ jeszcze z katalogu /windows plik aver.ini lub aver(co¶tam).ini
(ró¿nie siê nazywa³ zale¿nie od wersji). Potem zrebootuj komputer. Je¶li
przy starcie nie powie ci, ¿e rozpozna³ Avermedie, tylko jaki¶ "PCI
Multimedia Card", to znaczy, ¿e dobrze usun±³e¶ stare sterowniki i
mo¿esz instalowaæ nowe.

Co do d¼wiêku stereo - czy¿by¶ mia³ Avera z wbudowanym NICAMem? Je¶li
tylko stereo A2, to nic dziwnego, ¿e nie masz stereo...

A swoj± drog± - na twoim miejscu na przysz³o¶æ kupowa³bym sprzêt w innym
sklepie komputerowym. Ja kiedy¶ zrobi³em mini test sklepów w okolicy,
zadaj±c wszystkim mniej wiêcej te same pytania dotycz±ce sprzêtu (co do
których zna³em odpowied¼). Sklepy, w których sprzedawcy nie umieli
odpowiedzieæ na pytania dopuszczam warunkowo. Sklepy, w których
udzielali b³êdnych lub wykrêtnych odpowiedzi skre¶li³em z listy i nic w
nich nie kupujê (z wyj±tkiem rzeczy ewidentnie niepsujliwych lub
jednorazowych). Mo¿na chyba z du¿ym prawdopodobieñstwem za³o¿yæ, ¿e przy
ewentualnej reklamacji te¿ bêd± krêciæ.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com