Re: dysk twardy

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_no_spam.cyberion.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 20:05:24 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> A to dlaczego?
>
> Kupując dysk do swojego komputera świadomie wybrałem model
> 5400 rpm, gdyż zależało mi tylko na wysokim transferze (ten
> akurat model Maxtora bił pod tym względem wiele dysków
> 7200 rpm tej samej generacji) oraz cichej pracy (tutaj bił
> już nawet dyski 5400 rpm ;) ). Nieistotna dla mnie była
> wydajność przy obróbce małych plików.
>
> Z kolei do komputera przeznaczonego do gier bez wahania wyb-
> rałem dysk 7200 rpm, gdyż nie musiał być on cichy ani ofe-
> rować wysokiego transferu, a za to musiał mieć jak najkrótszy
> [...]

Nie podwazam zalozen teoretycznych... ale..
kazda operacja dyskowa jest wyraznie szybsza na dyskach 7200.

Zastosowanie dyskow 5400 widzialbym w komputerach opartych
na systemie 95 nie wyzej. Potem niestety roznica w wydajnosci jest
zauwazalna.
Pogon za szybkoscia to nie megalomania a komfort.
Jesli ktos lubi prosze bardzo.. niech uzywa ot chociazby XP z dysku 5400,
jednak ladowanie tego dysku do kompa w granicach szybkosci 1GHz uwazam
za pomylke.

Jesli komus nie zalezy na wydajnosci to fakt.. ale nie moze tej wydajnosci
odmowic
dyskom 7200 ... a chyba o to biega :).

pozdr.
Przemek.