Re: karta firewire - a kontroler firewire

Autor: Szuwaks (_at_cz.onet.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 19:54:31 MET DST

Witam,
"==---.--==" <tajne_at_tajne.tajne> wrote in message
> czym sie roznia te podzespoly
>
> chce kupic cos co pozwoli mi przegrac filmy z kamery na pc -- przy pomocy
> firewire
>
> wiec co mam kupic
> karte czy kontroler ?
> w cenniku maja to i to wiec wg karta firewire - to od razu kontroler ?

:-)

W zasadzie to jest to samo. Kontroler FireWire - do obsługi dysku twardego,
karta firewire - do obróbki obrazu....
A tak naprawdę to jest to to samo. Kontroler FireWire na karcie PCI :-)))).
Generalnie jest to po prostu interfejs cyfrowy i tyle. Z tym że np. do
takiej karty może być jeszcze dołączone oprogramowanie do obróbki obrazu
(Pinnancle coś takiego sprzedaje) i wtedy będzie drożej niż sama karta.
Dystrybutor Pinnancle reklamuje się w gazetach komputerowych właśnie z
kartami i oprogramowaniem do kamer itd, zainteresuj się tym zanim wydasz
pieniądze....
Możesz np. zerknąć na www.komputronik.com.pl też mają i same kontrolery i z
oprogramowaniem do edycji video.
Pozdrawiam
Szuwaks, posiadający sam kontroler FireWire na płycie głównej i nie
posiadający kamery :-)