Re: Problrm z wyborem procesora AMD

Autor: MaTT (matt44b_at_wp.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 00:33:58 MET DST

Użytkownik "Artur Gawryszczak" <gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_> napisał w
wiadomości news:2073982.T0OrOXKsWL_at_phoenix...

> 5x86 to był *zupełnie* inny projekt. po drodze były jeszcze różne K6, też
> *zupełnie* inne. To jest coś, jakbyś próbował oceniać P4 z
> [przereklamowanym] HT kierując się wspomnieniami o P75÷P200.

Ale jednak niesmak pozostaje...

> Poczciwe Celeronki skończyły się na Tualatinach. Współczesne są adresowane
> do ludzi, którzy przedkładają sentymenty nad chłodną kalkulację.

A ja jestem bardzo sentymentalny i trochę starej daty, więc zacząłem się
gubić jak zobaczyłem co się dzieje na rynku...

> A ja na CII 600_at_900, bo niczego mocniejszego mi nie trzeba. Wyrabia się ze
> wszystkim, co jest czasowo-krytyczne (np. filmy), a resztę można mu
> zostawić w ostateczności na noc :-)

Mój Cel 333 też się wyrabia z filmami (grafika Riva TNT2 M64/PRO)

> No to skoro ci i tak wydajność po nic :-), to tym bardziej się nie
> przejmuj pierdułkami i kup 1700+ z dobrą płytą, na której w razie czego
> podkręcisz go do oporu, ew. wsadzisz najszybszego Bartona (pewnie wiele
> szybszych, niż obecnie już nie będzie, bo będą procki architektury
> AMD64). Po prawdzie to wystarczyłoby ci i kupno używanego sprzętu typu
> dobra płyta na BX i ew. zmiana C333 na jakiś CII600_at_900, czy CII800.

Będę kupował cały zestaw i już mam wszystko przekalkulowane z prockiem 2600
lub 2500 barton i nie jest dla mnie rzeczą kluczową obniżenie ceny zestawu o
te 200 PLN. Płytę chciałbym kupić taką:
 Asus A7V8X-X Via KT400 + LAN + audio . Więc co będzie lepsze ?? Czy
naprawdę między prockami 1700+ a 2600+ jest tak mała różnica? Czy kolega
uważa, że lepiej kupić jakąś płytę droższą o te 200 PLN ale do tego Athlona
1700+?? Czy różnica w magistrali między 266 a 333 nie jest dość duża?? Qrde
jakoś nie mogę uwierzyć, że nie ma znaczącej różnicy między tymi
procesorami. Jeżeli nie ma, to ja chyba jednak zastanowię sie nad kupnem
jakiegoś INTELA.