Re: Problrm z wyborem procesora AMD

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 00:05:06 MET DST

MaTT wrote:
> Wiem, że od płyty dużo zależy, ale do AMD`ków zraziłem się kiedy
> posiadałem jeszcze coś takiego jak AMD 5x86 133MHZ

5x86 to był *zupełnie* inny projekt. po drodze były jeszcze różne K6, też
*zupełnie* inne. To jest coś, jakbyś próbował oceniać P4 z
[przereklamowanym] HT kierując się wspomnieniami o P75÷P200.

> [...] jakoś trudno jest mi się pogodzić z
> faktem, że jednak bardziej mi się opłaca kupić Athlona niż chociażby
> poczciwego Celeronka :(

Poczciwe Celeronki skończyły się na Tualatinach. Współczesne są adresowane
do ludzi, którzy przedkładają sentymenty nad chłodną kalkulację.

> Nie załamuj mnie kolego, ja nadal pracuję na Celeronie 333Mhz

A ja na CII 600_at_900, bo niczego mocniejszego mi nie trzeba. Wyrabia się ze
wszystkim, co jest czasowo-krytyczne (np. filmy), a resztę można mu
zostawić w ostateczności na noc :-)

> i jak do
> tej pory przeszkadza mi jedynie zbyt wolny i mały dysk oraz płyta główna
> do której choć bym chciał to większego dysku nie włożę...

No to skoro ci i tak wydajność po nic :-), to tym bardziej się nie
przejmuj pierdułkami i kup 1700+ z dobrą płytą, na której w razie czego
podkręcisz go do oporu, ew. wsadzisz najszybszego Bartona (pewnie wiele
szybszych, niż obecnie już nie będzie, bo będą procki architektury
AMD64). Po prawdzie to wystarczyłoby ci i kupno używanego sprzętu typu
dobra płyta na BX i ew. zmiana C333 na jakiś CII600_at_900, czy CII800.

--
Pozdrówka,
        Artur