Re: HDD locked

Autor: Michal Kawecki (k_at_o2.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 23:00:38 MET DST

Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl> wrote:

> Mam pytanie bo chodzi mi o to zeby nie ubic elektoniki twardziela
> czy ktos praktykowal podlaczanie tasmy do twardziela gdy komputer
> juz wystartowal ? (i znajduje sie w jakims miejscu, po przejsciu
> procedur sprawdzajacych) . A moze zosstawic tasme i w odpowiednim
> momencie podlaczyc zasilanie ?
>
> Jakis komentarz mile widziany

Ten drugi sposób jest zdecydowanie bezpieczniejszy. Poza tym możesz w
ogóle wyłączyć rozpoznawanie uszkodzonego dysku w BIOS-ie, uruchomić
system z innego dysku i dopiero potem włączyć mu zasilanie. Jeżeli BIOS
przejdzie etap wykrywania dysków i nie zatrzyma się (niektóre BIOS-y
niestety blokują się po wykryciu taśmy z dyskiem, nawet jeśli jest on
niepodłączony do zasilania), to system powinien dysk zobaczyć. A może
pożycz na chwilkę szufladę na dyski podpinaną via USB...?

Sam jestem ciekaw, co osiągniesz, ale wątpię żeby to hasełko dało się w
tak banalny sposób oszukać...

--
M.
/odpowiadając zmień k na kkwinto/