Re: HDD locked

Autor: Michal Kawecki (k_at_o2.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 17:59:29 MET DST

Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl> wrote:

> Jak zdjac haslo dostepu do ATA ? Tu zaznaczam ze chodzi o haslo
> o ktorym pisze sie w specyfikacji ATA/ATAPI a nie jakies z BIOS,
> (User, Supervisor), winzgrozy czy tym podobne. Chodzi o takie jakie
> mozna zalozyc na twardy dysk w laptopie a ktore powoduje ze dysk,
> dla nie znajacego hasla, jest wowczas jedynie kupa zlomu i nie ma
> mowy o dobraniu sie do danych na nim zawartych, w ogole do ZADNEGO
> sektora !
>
> Oczywiscie mozna go odzyskac ale jedynie za pomoca formatowania
> niskiego poziomu (LOW FORMAT) co jak na razie nie jest dla mnie
> [...]
[...]
Spotkałem się z informacjami o samoczynnym blokowaniu się dysków Seagate
z nie do końca wyjaśnionych przyczyn - powodem może być na przykład pad
zasilania w trakcie zapisu. Seagate (ponoć) ma trzy poziomy haseł,
trzeci - najwyższy - poziom da się odblokować jedynie przy użyciu
specjalistycznych programów. W tym celu dysk trzeba wysłać do firmy za
odpowiednią opłatą. Jedną z takich firm jest Nortek
http://www.nortek.on.ca/index.html, ale nie wiem czy zajmuje się
Seagate'ami.

BTW skąd masz informację, że to hasło jest zapisane na talerzach i można
je zdjąć zerowaniem sektorów (czyli - jak to ująłeś - LLV)?

--
M.
/odpowiadając zmień k na kkwinto/