ASUS P4P800 i PIV

Autor: KriSSo (krisso75_at_o2.pl)
Data: Thu 11 Sep 2003 - 14:06:39 MET DST

 Witam..
Mam problem, o którym przy okazji innego topicu napomknąłem, ale rozwiązania
nie znalazłem.
Chodzi i częste zwiechy kompa. Dziwne są o tyle, że nie ma żadnych
restartów, czy blue screenów, jedynie totalna zwiecha. Nie działa wtedy
nic - ani mysz, ani klawa, ani ctrl+alt+tab, dosłownie nic.... nawet zegar w
tray'u staje.
Pozostaje tylko i wyłącznie przycisk RESET.

Konfiguracja:
- ASUS P4P800, bios v.08.00.09, data: 22.04.2003, ID P4P81053.
- PIV 2.8 Ghz HT 800
- 2x256 DDR dual channel pc400
- GF II GTS Elsa Gladiac (oraz FIC Radeon R9500 PRO, ale to bez znaczenia. W
przypadku jednej, jak i drugiej z kart komp się wiesza).
- dźwięk - zintegrowany na płycie
- LAN 3com - zintegrowany na płycie.
- kontroler ATA 133 - PCI
- modem PCI
- Samsung 160 GB Ata 133
- Samsung 80
- Combo LG - DVD,CDRW,CDR - 52x24x52
- CD ROM - ASUS - x 50

Na jednej taśmie wpięty jest CDROM ASUS (jako Slave)+ twardziel (jako
master), na drugiej taśmie jest odwrotnie - wpięte COMBO (jako master) +
drugi twardziel (jako slave).

Reszta PCI niewykorzystana.

Póki co wyłączyłem opcje dual channel zmieniając układ kości RAM. Zobaczę
czy będą zwiechy.
Ma ktoś może jakiś pomysł czemu tak się dzieje ?? Może to wina tego
kontrolera ATA na PCI ?

Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem ? A może macie jakieś sugestie w
jaki sposób krok po kroku eliminować nieprawidłowość działania
poszczególnych podzespołów ??

Z góry dziękuję.

--
Pozdrawiam,                           mailto:krisso75_at_o2.pl
KriSSo