Re: BIOS do płyt Lucky Star??

Autor: Szymon Wróblewski (simw_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 12:40:45 MET DST

> Jednak po przeszukaniu internetu znalazłem BIOS dokładnie do tego modelu
> płyty. Potraktowałem go programem Award Patcher, ale niestety lipa - dyski
> duże widzi, ale się nie wyłącza: jest albo restart, albo ekran z
> komunikatem o wyłączeniu komputera.
>
> Ja się poddaję....

Nie tak szybko :) Najpierw sprawdzimy czy po prostu systemowi operacyjnemu
sie nie chrzani :) Sciagnij ten oto program
www.kompaktserwisowy.bmj.pl/shut.com
i sprawdz w czystym dosie czy uruchomienie tego programu wylaczy kompa
Szkoda ze nie masz orginalnego biosu, mozna by go poprawic (bez mieszania w
funkcje oszczedzania energii) ale nie wazne.
Na tej stronie powinienes znalezc inny bios do twojej plyty
http://rom.by/bios/LS/
Sprobuj znalezc wlasciwy moze bedzie sie lepiej zachowywal
Wczesniej jednak sprobuj jedna rzecz
PanelS->System->Zaawansowane->Uruchamianie i
odzyskiwanie->AwariaSystemu->Automatycznie uruchom komputer, odznacz te
opcje. Twoj system sie resetuje dlatego ze podczas wykonywania instrukcji
APM (wylaczanie) nastepuje awaria systemu i nastepnie reset komputera,
wynika to oczywiscie z bledow na styku
NowyBios-WinXP
Gdy to nie pomoze sprobuj dodac do rejestru
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
"PowerDownAfterShutdown"="1"

Pozdrowienia
Simon
PS
Pamietam na grupach kiedys ktos rozwiazywal problem z resetowaniem sie
kompa przy wylaczaniu, kurde niestety nie pamietam szczegolow
wiem ze to byla jakas opcja w windzie nie zwiazana z zarzadzaniem energii