Re: Cichy zasilacz?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 11:08:52 MET DST

Użytkownik "A'tomek" napisał:

> 19-decybelowe proSilence są i produkowane i sprzedawane
> przes Silentmaxx... Reszta jest tylko sprzedawana...

Ale firma zajmująca się handlem jest nastawiona głównie na zysk. Więc, nawet
jeżeli ściemniają, to ściemniają na maxa w obu stronach. Chociaż wątpię, bo
czytałem wiele recenzji zasilaczy Silentmaxxa i opinie testerów chyba
potwierdzają to co pisze producent na stronie.

Poza tym, na stronie Silentmaxxa jest informacja, że wentylatory Papst
montowane w ich zasilaczach są obiektem ścisłej współpracy obu firm.

Zobacz nawet jednego z kilkudziesięciu PDF'ów PAPST'a:
http://www.papst.de/pdf_dat_d/Seite_18.pdf
Producent wyraźnie zaznacza, że niektóre modele generują 32-37 dBA, ale są
też takie, które mają 12 dBA. Zakładając, że jeden z nich (albo jego
zmodyfikowana wersja) ląduje w zasilaczu i podczas pracy trafia na niewielki
opór grila, to dane podawane przez producenta mogą być jak najbardziej
realne. W dodatku te zasilacze mają potężne radiatory, więc nawet przy
pełnym obciążeniu nie potrzebują takiego chłodzenia jak inne modele - zatem
pełna moc zasilacza może wymagać np. połowy mocy danego wentylatora - co
bezpośrednio przekłada się na natężenie generowanego dźwięku.

--
Pozdrawiam,
Sniper