Re: LCD wybor - a moze CRT

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom.m_at_lpa.a3.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 11:10:06 MET DST

> Czy wyswietlacze LCD nie nadaja sie kompletnie do gier ? W czym zawodza (tzn
> jakie sa efekty na ekranie) ?

15-tki niespecjalnie gdyż wszystkie smużą. Musiałbyś zainwestować w
17-tkę. Bezkonkunercyjny w szybkości, a przy tym niedrogi NEC LCD 1701
kosztuje 2090 zł.

Co do 15-tek to jest pewien pozytywny aspekt "ciągnięcia się" obrazu.
Przy np symulacjach jazdy samochodem, monitor wolno reagując na zmiany
powoduje zakrywanie niedoskonałości akceleratora graficznego 3D.
Zaskakująco to wygląda szczególnie na wolniejszych sprzętach. Grafika
się wyraźnie mniej "tnie". Ale przy filmach i w ogóle na dłuższą metę
ten efekt trochę przeszkadza.

> Czy wpsomniany juz Acer bedzie dobryw wyborem (tzn czy ten LCD nalezy
> bardziej do "wynalzkow" jak to ujales czy raczej jest to "firmowy" sprzet?)
> A jaki LCD polecalbys mi ze swojej strony ?

Nie widziałem tego modelu. Osobiście szukałbym coś z Iiyamy, Eizo,
Nec'a, Viewsonica ze względu że te firmy produkują monitory od wielu,
wielu lat i mają bardzo dobre opinie użytkowników na całym świecie. Np
NEC jest jednym z głównych światowych dostawców elektroniki od ponad 100
lat, EIZO jest liderem w technikach profesjonalnego DTP, tam gdzie
wierność koloru ma pierwszorzędne znaczenie itd.... Wszystkie są firmami
stabilnymi z pewną siecią serwisową. Co do produktów tajwańskich nie mam
osobiście przekonania choć używam różnych rzeczy Hyundaia, LG, Acera.
Generalizując z tajwańszczyzny ciężko trafić w sprzęt wysokiej jakości,
choć zdażają się czasem "rodzynki".

Tom

NEC najtaniej w Polsce: www.nec-poland.com
tom(malpa)a3.pl, gg:189335