Re: [OT] i-net + czytanie cudzej korespondencji

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Mon 29 Sep 2003 - 21:24:14 MET DST

Magik dnia 2003-09-29 stwierdził(-a):

> [...]
> czytać ich korespondencję rozmowy przez gg i inne (anty vir nic nie
> wykazał). moze to robi za pomoca jakiegos programu - nie wiem. ale
> mam pytanko jak wykryć cos takiego?? może sa jakieś programy które
> pozwoliły by na sprawdzanie co się dzieje w sieci z wiadomością lub
> inne wykazujące taka aktywność??? dzieje się to na różnych systemach
> serii windows - lina nie chce mieć. zamierzam zainstalowac jej na
> kompie firewalla`a. moze jeszcze jakies zabezpieczenia
> pytanko czy mozna wykazac ze admin poblokował tylko pewne usługi ???

Mogł zablokować port przez który przechodzi WWW. Są sposoby ominięcia
tego, ale najlepiej iść i zrobić to co napisałem na dole:)

> np. gg chodzi bez zarzutu ale zadnej stronki wyświetlic nie mozna.
> system zainstalowałem jej ja i podejrzewam ze poblokował jej pewne
> usługi aby móc sam przyjśc do niej i zainstalować jej pewne swoje
> aplikacje. acha i jeszcze ostatnie czy lan czat pro ma jakies ukryte
> funkcje - czy może to być przyczyną???

no coż. Jeżeli twoja koleżanka wysyła rzeczy przez net w postaci
niezakodowanej a w takiej zazwyczaj wysyła sie maile i do niedawna
wiadomości przez gg to twoja koleżanka niewiele może zrobić. Admin może
po prostu przełapywać za pomocą tzw. sniffera wszystko co jest wysyłane
z kompa i odczytywać. I do tego nie trzeba nic insytalowac na
komputerze klienta. to sie ustawia na serwerze do którego wy nie macie
dostepu. W najnowszym GG jest już kodowanie ale maile dalej sa
zagrożone.

Może też być tak, że admin zainstalował trojana na kompie klienta ale
to powinny raczej programy antywirusowe wykryć.

Jeżeli płaci za wszystko w terminie a mimo to są kłopoty to najlepiej
iść do admina i mu zaj...:)

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled%wp.pl   GG:503647
# Athlon XP 1700+ @ 2125MHz/1,5v  Asus A7V8X-X  Kingston 256Mb PC2700