Re: CDROM + Xp = pio mode only

Autor: Daniel Chlodzinski (dch_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 10:54:42 MET DST

BogdanS wrote:
> Daniel\
> nie za bardzo rozumiem w czym masz problem. Jezeli w menadzeze urzadzen, w
> galezi kontrolera do ktorego masz podpiety cd-rom masz aktywna opcje "dma
> jezeli jest mozliwe" (czy jakos tam) to na 99 % masz te dma wlaczone,
jezli
> nie da sie wlaczyc to bedzie napisane "tylko pio". Pod spodem masz
> wyswietlany tryb pracy kontrolera i jest to albo pio (wiekszosc cd-romow
> pracuje w tym trybie) lub Ultra DMA, dla dyskow twardych. Tryb PIO i UDMA
> nie maja nic wspolnego z DMA. Cdrom prcujacy w trybie PIO4 spokojnie
> [...]

No wiec mam ustawione DMA if available, ale mimo to pod spodem pisze ze cd
rom pracuje w pio. Zreszta gdyby nie tragiczne obciazenie systemu w trakcie
kopiowania danych z cd to nie zauwazylbym ze cos jest nie tak.

Ten cd rom pierw wlozylem do nowego kompa (8rda+ na winxp ) i pierwsze co
zauwazylem po zainstalowaniu systemu to strasznie wolne dzialanie systemu w
trakcie kopiowania z cd. Poszukalem i okazalo sie ze ustawiony byl tryb pio
only. Zmienilem na dma if available i w "locie" tryb pracy cd zmienil sie na
dma.
PO kupieniu dvd wyjalem ten cd (pionier x24 ) aby ponownie wlozyc go do
starego komputera, w ktorym tym razem postanowielm zainstalowac win xp (
poprzednio 98 ). Po instalacji cd domyslnie ustawiony byl na pio only (
widac xp tak sobie ustawia ) wiec zmienilem na dma if available ale to nic
nie dalo. Restart ale dalej cd pracuje w pio. Walcze juz z tym tydzien i nie
wiem co zrobic. Sp1 zainstalowalem. Ten stary komp poza systemem prawie
wcale sie nie zmienil. Dolozylem mu 128 MB RAM ( wczesniej mial 2x128 MB ) i
moze inaczej podpialem dysk i cd. Moze jednak winxp ma jakiegos buga i
czasem trzeba zrobic cos specjalnego aby zmusci cd do pracy przez dma.

Daniel