Odp: CDROM + Xp = pio mode only

Autor: BogdanS (bogdan_at_lasthope.com.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 13:23:11 MET DST

> No wiec mam ustawione DMA if available, ale mimo to pod spodem pisze ze cd
> rom pracuje w pio. Zreszta gdyby nie tragiczne obciazenie systemu w
trakcie
> kopiowania danych z cd to nie zauwazylbym ze cos jest nie tak.
>
> Ten cd rom pierw wlozylem do nowego kompa (8rda+ na winxp ) i pierwsze co
> zauwazylem po zainstalowaniu systemu to strasznie wolne dzialanie systemu
> trakcie kopiowania z cd. Poszukalem i okazalo sie ze ustawiony byl tryb
pio
> only. Zmienilem na dma if available i w "locie" tryb pracy cd zmienil sie
> [...]
Jezeli transfer danych z cd-romy obciaza znzczaco system, to rzeczywiscie
dma u ciebie nie dziala. Niezle zamiszanie robi tu nazewnistwa stosowane
przez microsoft i nie wiadamo dlaczego zrezygnowal z tak dobrego rozwiazania
wlaczania tryby dma jak mial w win98. Sam sprawdzilem to u siebie, moje
cd-romu pracuja w trybie PIO 4 i poprawnie dzialaja w trybie DMA (DMA jezeli
jest mozliwe) w kolosalny sposob wplywa to na odtwarzanie filmow z cd-romu
(brak skokow i spowolnien). Jednak DMA w win XP jest tylko namiastka tego co
bylo w win98se. Logicznie rzecz biorac jezeli nie dzila u ciebie DMA to masz
niepprawnie zainstalowane stery od kontrolera dysku twardego. Zainstaluj
service packa via najpierw jednego a potem z innym numerem i sprawdz czy
zmienia sie wlasciwosci sterownika (data i inne takie ). Zdarzylo mi sie gdy
w winxp instalowalem starsze stery od grafiki, instalacja przebiegala
prawidlowo, komp sie resetowal, ale po sprawdzeniu okazywalo sie ze za
wyswietlanie ciagle odpowiada ta sama biblioteka, czyli sterty nie ulegly
zmianie sytem sam bez mojej zgody pozostawil nowsze pliki jako te
dzialajace. Jedynym wyjsciem bylo zainstalowanie starzych sterownikiw "na
sile" czyli "sam wybiore sterowni" najnizsza obcja podczas inmstalowania
sterow, xczasami pisnie ze sa niewlasciwe ale to nic. jezeli ier boisz sie
ponownej instalacji systemu odinstaluj sterowniki kontrolera i wytnij je w
rejestrze w win98 bylo LOCALMACHINE\EMU\MF - TA GALES SIE WYCINALO, ale w
winxp nigdy tego nie sprawedzalem. Jezeli instalujesz system, pierwsze co
robisz to instalacja sterow do plyty glownej.

Bogdan
ps. trudno jest w takiej sytuacji ci pomoc, podpowiadam w slepo co moge i to
by bylo wszystko.