Odp: CDROM + Xp = pio mode only

Autor: BogdanS (bogdan_at_lasthope.com.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 10:36:23 MET DST

> Witam
>
> Moze ktos mi pomoze bo juz mnie trafia.
>
> Mam plyte abita p3b-f z celkiem 800 oraz cd -rom pioniera x24. Calosc
dziala
> na win xp home eng.
> Za zadne skarby nie moge zmusic cd - roma aby dzialal w trybie DMA. W
> opcjach ustawione jest DMA if possible ale mimo to transfer mode zawsze
jest
> PIO.
> Zainstalowalem sp1, odinstalowalem deamon tools bo ktos pisal ze moze
> powodowac taki problem. CD rom jest podpiety do drugiego kontorolera IDE
> [...]
Daniel\
nie za bardzo rozumiem w czym masz problem. Jezeli w menadzeze urzadzen, w
galezi kontrolera do ktorego masz podpiety cd-rom masz aktywna opcje "dma
jezeli jest mozliwe" (czy jakos tam) to na 99 % masz te dma wlaczone, jezli
nie da sie wlaczyc to bedzie napisane "tylko pio". Pod spodem masz
wyswietlany tryb pracy kontrolera i jest to albo pio (wiekszosc cd-romow
pracuje w tym trybie) lub Ultra DMA, dla dyskow twardych. Tryb PIO i UDMA
nie maja nic wspolnego z DMA. Cdrom prcujacy w trybie PIO4 spokojnie pracuje
tez w trybie DMA. Jezeli tryb DMA nie jest wlaczony to ogladanie filmow z
cd-romu bedzie raczej trudne, bedzie szarpal, obciazal system itd, cd-rom
bez trybu dma w ok 80 % obciaza procesor sama transmisja danych ( a w
wypadku filmow musi jeszcze dekompresowac takowy). Tak ze mozliwe ze masz
wlaczony juz tryb dma i walczysz z wiatrakami?

Bogdan