Re: Lite-On LTR-52246S rozwalił płytkę.

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 10:21:37 MET DST

Użytkownik "xaliemorph" napisał:

> Wina płytki nie napędu. Płytka główniana.

Wczorajszego posta przeczytał mój znajomy. Zadzwonił do mnie wieczorem
chwaląc się, że jemu w domu zdarzyło się to samo. Problem w tym, że
rozerwało mu nową płytę TDK bezpośrednio po wyjęciu z nowego pudełka. Wg
niego na 100% płytka nie była uszkodzona. Poza fajerwerkami latającego
"sreberka" skończyło się bez uszkodzeń. Ale fakt, faktem - płytkę rozerwało,
a nie powiesz chyba, że to również nędzna płytka.

> IMVHO 85% prawdopodobieństwa że to wina płytki
> a nie napędu.

Stawiam na napęd. Moim zdaniem proces rozpędzania płytki następuje zbyt
szybko, a napęd nie zapewnia jej dobrej stabilizacji. Wpada w wibracje i się
rozlatuje. Bo dlaczego niby płytę rozerwałoby w 1,5 sekundy po włożeniu jej
do napędu? Gdyby problem wynikał z jej ogólnej kiepskiej jakości, to
rozerwałoby ją po kilkudziesięciu sekundach (minutach) ciągłego kręcenia
przy maksymalnej prędkości.

Dla przykładu, w pracy nagrywam tylko na takich płytkach (bo nie ma budżetu
na lepsze). Dziennie wypalam ich ok. 5-10 szt. Napęd Plextor, nagrywający z
prędkością max. 32x, ale odczyt ma na poziomie również ok. 50x. Oczywiście
małe są szanse, żeby przy nagrywaniu rozerwało płytę, ale przy odczycie z
pełną prędkością również to się nigdy nie zdarzyło. A płytek takich zaliczył
już pewnie kilkaset sztuk. W moim Lite-Onie rozerwało pierwszą, która do
niego trafiła, zresztą dzień wcześniej nagraną na wspomnianym Plextorze.

> A tak po drugie Sniper przestań szerzyć swoje
> ciemnogrodowo-inkwizycyjne teorie jak tamta
> że Radeon 9100 który ma już rok powinien mieć
> wydajność jak dzisiejsze nowe karty graf.

Nie doczytałeś postu do końca (jak tego - sam się zresztą przyznałeś), więc
nie zrozumiałeś go dobrze. Sens przekazu był zupełnie inny, niż to co tutaj
przytoczyłeś.

Pozdrawiam,
Sniper